بررسی سیستم عامل iOS 12

سیستم عامل iOS 12

کمپانی آمریکایی اپل هر ساله همزمان با معرفی گوشی های پرچمدار جدید خود از سری جدید سیستم عامل اختصاصی خود یعنی سیستم عامل iOS رونمایی به عمل می آورد. اکنون در سال جاری میلادی سیستم عامل iOS 12 را برای کاربران دستگاه های آیفون و آیپد اپل معرفی کرد که این سیستم عامل از آیفون 5S تا جدیدترین گوشی آیفون یعنی آیفون های XS و XR پشتیبانی به عمل می آورد.

همیشه پس از انتشار رسمی بروزرسانی های iOS یک سوالی در ذهن افراد نقش می بست که آیا باید بروزرسانی جدید را برای دستگاه خود انجام دهند یا اینکه با بروزرسانی این سیستم عامل دستگاه آن ها کندتر خواهد شد؟ این موضوع از آنجا نشات می گیرد که کمپانی اپل هر ساله با رونمایی از نسخه ی جدید iOS و نصب توسط دستگاه های قدیمی، سرعت آن ها به شدت کاهش پیدا می کرد و این سیاست اپل برای وادار کردن کاربران خود به خرید جدیدترین گوشی آیفون بود. در سال جاری میلادی کوپرتینویی ها این روند را تغییر دادند و در طی کنفرانس بین المللی خود اعلام نمودند که تصمیم دارند با انتشار رسمی iOS 12 سرعت آیفون های قدیمی را افزایش دهند.

جدیدترین نسخه ی این سیستم عامل تغییرات ظاهری و گرافیکی چندانی با نسخه ی قبلی نداشته است ولی از نظر فنی سبب شده تا حتی آیفون 5S نیز کارایی بالایی را برای کاربران ارائه نماید. اکنون سوال اینجاست که آیا کمپانی آمریکایی اپل می تواند در رقابت میان سایر سیستم عامل ها به عنوان پیروز میدان باشد یا نه ؟

تغییرات سیستم عامل iOS 12

در این بخش تصمیم داریم تا قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 12 را نسبت به نسخه ی قبلی برای شما معرفی کنیم.

  • ساخت مموجی اختصاصی

همانطور که پیش تر در شایعات مطرح شده بود با انتشار سیستم عامل iOS 12، تعداد بسیاری زیادی از مموجی ها نیز به لیست مموجی های iOS افزوده شدند. اکنون دیگر مثل گذشته نیست که حتما قرار باشد از مموجی های پیش فرض استفاده کنید، اکنون می توانید آواتارهای مورد علاقه ی خود را بسازید.

سیستم عامل iOS 12

  • افزودن متن و استیکر به ویدئوها

با قابلیت جدید سیستم عامل iOS 12 شما می توانید در زمان به تمامی ویدئوها و تصاویر ارسالی از طریق Messages استیکر و متن بیافزایید و حتی در زمان برقراری تماس تصویری با استفاده از این اپلیکیشن و یا استفاده از Face Time نیز قابلیت استفاده از این استیکرها را دارند.

سیستم عامل iOS 12

  • ذخیره سازی رمزها

این سیستم عامل پیشرفت‌ های بسیاری نیز در بخش مدیریت پسوردها داشته است. به نحوی که اکنون این سیستم عامل می تواند پسوردهای قدرتمند و ایمن را نیز به کاربران پیشنهاد نماید تا میزان امنیت حساب‌ های کاربران بیشتر از قبل افزایش یابد. همچنین با استفاده از iOS 12 رمزهایی که کاربران زیاد استفاده می کنند را هم شناسایی نموده و در زمان لزوم آن ها را برای کاربران نمایش می دهند.

سیستم عامل iOS 12

  • واقعیت افزوده

یکی از آیکون‌ های جدیدی که به لیست اپلیکیشن های صفحه ی هوم افزوده شده است مربوط به اپلیکیشن واقعیت افزوده، به نام Measure می باشد. با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی می‌ توانید با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده اندازه و ابعاد دقیق اجسام مختلف را اندازه گیری نمایید.

سیستم عامل iOS 12

  • بهبود قابلیت واقعیت مجازی

همانطور که کوپرتینویی ها پیش تر گفته بودند، سیستم عامل iOS 12 به نسخه ی دوم و بهبود یافته ARKit مجهز شده است. این مسئله از جهات بسیاری تجربه کاربران از واقعیت مجازی را بهبود می دهد و به همه ی کاربران سیستم عامل iOS 12 این امکان را می دهد که تمامی تجربیات جدید خود را از قابلیت واقعیت مجازی اشتراک گذاری نمایند.

سیستم عامل iOS 12

  • باهوش تر شدن دستیار صوتی سیری

همانند گذشته دستیار صوتی سیری نیز بهبود داشته است و اکنون به نوعی می‌ توان بیان کرد که سری نسبت به قبل باهوش تر شده است. بر اساس گفته های کمپانی اپل، سیری اکنون پاسخ‌ های موجه تر و صحیح تری به سوالات گوناگون کاربران ارائه می‌ دهد و جملات را می تواند به بیش از 50 زبان مختلف ترجمه نماید. علاوه بر تمامی این موارد، سیری از این پس از پس فعالیت های مختلف دیگری نیز بر می‌آید که یکی از این کارها، قابلیت حفظ کردن رمز عبورهای مختلف می باشد.

سیستم عامل iOS 12

  • بروزرسانی خودکار سیستم عامل

یکی دیگر از قابلیت هایی که تاکنون در سیستم عامل های قبلی اپل وجود نداشته است، قابلیت بروزرسانی خودکار سیستم عامل می باشد. اکنون تنها لازم است تا این قابلیت را فعال نموده تا آیفون شما به طور اتوماتیک در زمان انتشار بروزرسانی جدید آن را دریافت نماید.

سیستم عامل iOS 12

  • دسترسی به ژست های حرکتی بیشتر در آیپد

با آپدیت آیپد خود به iOS 12 ، دو ژست حرکتی جدید به دستگاه شما افزوده خواهد شد. این دو ژست حرکتی که قبلا در آیفون 10معرفی شده بود، یکی کشیدن صفحه از پایین به بالا می باشد که با این کار کاربر به صفحه ی Home منتقل خواهد شد و دیگری نیز کشیدن صفحه از گوشه سمت راست بالا به سمت پایین می باشد که با استفاده از این ژست حرکتی می‌ توانید کنترل سنتر آیپد خود را همانند آیفون 10 مشاهده کنید.

سیستم عامل iOS 12

3 مشکل اساسی در iOS 12 و راه حل آن ها

هر سیستم عاملی در زمان انتشار اولیه با مشکلات و ایرادات گوناگونی همراه است که باید کمپانی ها پس از انتشار رسمی تمامی این ایرادات را برطرف نمایند و در قابلت نسخه های مختلف بروزرسانی برای کاربران عرضه نمایند. در ادامه تصمیم داریم تا به سه مشکل اساسی در این سیستم عامل اشاره داشته باشیم.

  • رنگ صفحه نمایش کم به نظر می رسد

تعدادی از کاربران دستگاه های اپلی گزارش کرده اند که بعد از نصب سیستم عامل  iOS 12، صفحه نمایش دستگاه آن ها خاموش به نظر می رسد. رنگ های صفحه نمایش کمی کم رنگ تر شده است و اکنون شکل زنده ی قبل را نداشته است. این موضوع بیشتر مربوط به آیفون 10 می باشد و جالب اینجاست که آیفون 10 اپل از صفحه نمایش OLED بهره مند می باشد و اساسا صفحه نمایش های OLED به دلیل رنگ های روشن و زنده ی خود مشهور شده اند. گمانه زنی ها حاکی از آن است که این موضوع در یعضی از صفحه نمایش های آیفون 10 بعد از بروزرسانی سیستم عامل iOS 12 مشاهده شده است که آنقدرها هم دور از حقیقت نمی باشد. به احتمل کمپانی اپل در بروزرسانی های بعدی این مسئله برطرف نماید.

 

  • بلوتوث فعال نمی شود

بعد از بروزرسانی، برخی از کاربران فهمیده اند که آیکون فعالسازی بلوتوث در نوار وضعیت دستگاه آن ها حضور ندارد و یا برخی دیگر از کاربران گزارش نموده اند که بلوتوث به راحتی در سیستم عامل iOS 12 فعال نمی باشد.

راه حل: وارد Settings شده و آیکون بلوتوث را یک بار خاموش و روشن نمایید.

وارد General شده و در این بخش گزینه ی Reset را انتخاب کنید. اکنون گزینه ی Reset Network Settings را انتخاب نمایید.

 

  • افزایش میزان تداخل میان اپلیکیشن ها

تا به امروز چندین گزارش منتشر شده است که نشان می دهد بعد از نصب بروز رسانی iOS 12 بعضی از اپلیکیشن ها تداخل هایی غیر معقول را برای کاربران به نمایش می گذارند. این مسئله می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای مثال، اپلیکیشن های مورد نظر احتمال دارد که به درستی مورد آزمایش قرار نگرفته و یا اینکه برای کار با iOS 12 بروزرسانی نشده باشند.

راه حل:  App Store را باز کنید و گزینه ی Updates را از منوی پایین انتخاب نمایید. تمامی اپلیکیشن های موجود را آپدیت کنید .

اپلیکیشن را پاک کرده و دوباره نصب کنید.

آیفون خود را به طور کامل Restart کنید .

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی سیستم عامل iOS 12

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *