برای واردات لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند دلار 4200 تومانی در نظر گرفته شده است

دلار

واردات لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند دلار 4200 تومانی | اخیرا تغییرات قیمت ارز بر قیمت بسیاری از کالا تاثیر گذاشته است و افراد زیادی در این میان سود و زیان داشته اند. به طوری که در شرایط فعلی بازار بسیاری از افراد توان خرید هیچ یک از کالاها را ندارند و برخی نیز برای خرید کالا دست نگه داشته اند. در صورتی که شرایط اقتصادی کشور به همین قوت باقی بماند قطعا با رکود اقتصادی زیادی رو به رو خواهیم شد. به همین منظور مسئولان سه نرخ ارز به کالاهای مختلف تخصیص دادند.

در نهایت لیست کالاهایی که مشمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی می شوند به‌ طور رسمی انتشار یافت. در این لیست نشان داده شده است که واردات تمامی قطعه های ضروری کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ و همچنین گوشی‌های موبایل شامل دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی می گردند. در گروه اول کالاهای اساسی قرار دارند که ارز مورد نیاز آن‌ ها از بخش درآمد های ناشی از فروش نفت تامین می‌ گردد، در گروه دوم کامپیوتر، لپ‌تاپ و قطعات اصلی آن‌ ها قرار گرفته‌ است که ارز مورد نیاز برای واردات این دسته از کالا ها از بخش صادرات پتروشیمی، فولاد و مواد معدنی و سامانه نیما تامین خواهد شد.

در لیست انتشار یافته، ‌کالاهای ضروری شامل لپ تاپ، تبلت، سیستم‌ های سرور، درایو نوری، مادربورد، کارت گرافیک و کارت صدا نیز به چشم می خورد و ردیف دیگری نیز با عنوان سایر در این لیست قرار گرفته است که سایر اقلام ضروری در این دسته بندی قرار می گیرند. لازم به ذکر است که حقوق ورودی این دسته از کالاها ۵ درصد تعیین شده است. صفحه نمایش ها نیز در این لیست به چشم می خورند و کیس کامپیوتر هم مانند صفجه نمایش ها در دسته‌ ی سوم قرار دارد.

حقوق ورودی صفحه نمایش ها و کیس کامپیوتر ۲۶ درصد تعیین شده است که گویا این تعرفه با هدف حمایت از تولید داخلی اعمال شده. مودم، تجهیزات شبکه و کارت شبکه نیز در لیست دوم جای گرفته است که همگی مشمول دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌ شوند. حقوق ورودی برای مودم و تجهیزات شبکه به ترتیب ۱۰ و ۵ درصد اعلام شده است.

 

بیشتر بخوانید  عدم تعلق ارز دولتی به گوشی های تلفن همراه!

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : برای واردات لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند دلار 4200 تومانی در نظر گرفته شده است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *