بدون کارت پایان خدمت ، گواهینامه بگیرید

کارت پایان خدمت

طبق قانون اساسی ایران ،همه ی مردان بالای 18 سال باید به خدمت سربازی برود البته به جز موارد استثنایی که بیان شده است.جالب است بدانید در سال 1303 اولین بار لایحه ی خدمت اجباری نظام وظیفه به واسطه رضا شاه به مجلس شورای ملی چهارم تقدیم شد. تا کنون بدین صورت بوده که مردانی که می خواهند گواهینامه بگیرند یا باید کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت داشته باشند.

دیگر برای گرفتن گواهینامه رانندگی نیازی نیست که کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی داشته باشید این تصمیم با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح می باشد. 

خبر خوشی در این روزها در خصوص گرفتن گواهینامه برای سربازان به گوش می رسد . به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از زوم تک طی جلسه ی که سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشته اند در مورد چگونگی برخی از قوانین مرتبط با سربازان و مشمولان خدمت وظیفه تصمیماتی گرفته شده است.

با توجه به یکی از توافق های انجام شده ، مقرر شده است بند (هـ) ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث در اسرع وقت به واسطه نیروی انتظامی صورت بگیرد. در این بند قانونی که قبل از اجرای شدنش از سمت نیروی انتظامی به علت مغایرت با دیگر قوانین ، مشروط به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح شده بود تصریح شده است :

دریافت گواهینامه به کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نیازی ندارد.

البته با اینکه تصمیم های جلسه رئیس ستادکل نیروهای مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی ابلاغ نشده است اما با توجه به آنچه سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفته است ، قرار است در روزهای آینده این تصمیم ابلاغ گردد.

همچنین سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی بیان نموده که برای اجرای این قانون پلیس در انتظار ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح می باشد.

در صورتی که می خواهید روزانه از جدیدترین اخبار تکنولوژی آگاهی داشته باشید با زوم تک همراه باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

بیشتر بخوانید  میزان جریمه تخلفات رانندگی

نظرات در مورد : بدون کارت پایان خدمت ، گواهینامه بگیرید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *