اینتل مودم 5G خود را برای سال 2019 معرفی کرد

مودم 5G

یکی از کمپانی های معروف در زمینه ی تولید سخت افزارهای موبایلی بالاخره از مودم 5G خود رونمایی به عمل آورد و به شایعات پایان داد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این کمپانی مودم 5G رونمایی شده قرار است در سال 2019 به صورت گسترده عرضه شود تا آن زمان نیز تکنولوزی 5G برای دستگاه های موبایلی پیشرفت های لازم را خواهد داشت.

مودم 5G اینتل

اساسا کمپانی اینتل، به عنوان یکی از اصلی ترین فعالان زیمینه ی تولید چیپ برای گوشی های هوشمند می باشد که از برنامه خود برای سیستم های مخابراتی 5G با مودم جدید XMM 8160 5G اطلاع رسانی داشته است. گویا سال 2019 میلادی سالی بسیار مهم برای معرفی و توسعه ی فناوری شبکه های مخابراتی 5G خواهد بود. انتظار داریم که این سیستم از نیمه ی نخست سال 2019 میلادی آماده ی استفاده مصرف کنندگان و کاربران دستگاه های موبایلی باشد. البته مودم اینتل کمی دیرتر به دستگاه های هوشمند راه خواهد یافت. این مودم قرار است از نیمه دوم 2019 میلادی به تولید کنندگان گوشی های هوشمند عرضه گردد و بر همین اساس انتظار داریم که نخستین دستگاه های مجهز به این مودم قدرتمند در ابتدای سال 2020 میلادی معرفی و عرضه شوند.

مودم 5G

کمپانی اینتل نیز انتظار دارد تا از مودم جدید در گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و همچنین تجهیزات دارای باند پهن استفاده گردد. مودم XMM 8160 قابلیت دسترسی به سرعت لحظه ای 6 گیگابیت در هر ثانیه را دارا می باشد. این مودم علاوه بر اینکه باندهای فرکانسی 5G NR استاندار شده توسط 3GPP را دارا می باشد، از شبکه های 4G به همراه شبکه های 3G و 2G در یک چیپ ست پشتیبانی به عمل خواهد آورد.  بر اساس گزارش منتشر شده در ZDnet، کمپانی اینتل به منظور دست گرفتن بازار راه بسیار دشواری را در پیش خواهد داشت. در حال حاضر 18 کمپانی فعال در عرصه ی تولید تکنولوژی های جدید از جمله کمپانی های سامسونگ، نوکیا (HMD)، سونی، شیائومی، OppO، ویوو، HTC، ال جی، Asus، ZTE، شارپ، Fojitso و وان پلاس در حال همکاری با کمپانی کوالکام می باشند. کمپانی کوالکام در این خصوص مودم X50 5G NR را در میان تولیدات خود دارا می باشد. از طرفی دیگر کمپانی های هواوی و سامسونگ، هر یک به صورت جداگانه در حال فعالیت بر روی مودم های 5G خود می باشند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: ZDnet

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اینتل مودم 5G خود را برای سال 2019 معرفی کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *