انبار کردن لوازم یدکی و قطعات خودرو تا چه زمانی پاسخگوی نیازهای خودروسازان خواهد بود؟

لوازم یدکی

انبار کردن لوازم یدکی و قطعات خودرو | اساسا مسئله ی تحریم های ایالات متحده در ایران سبب رکود بازار و تعدیل نیرو در کارخانه های تولید کشور شده است و بسیاری از افراد در این عرصه از کار خود بیکار شده اند و تورم به شدت بر افراد فشار آورده است. اکنون با این شرایط اقتصادی در ذهن افراد سوال های بسیاری وجود دارد و کارگران عرصه ی تولید به نوعی دیگر قدرت خرید ندارند و باید دولتمردان فکری به حال اقتصاد کشور نمایند.

فرآیند تامین قطعات پس از اجرای تحریم

پس از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، رئیس‌ جمهوری این کشور، دونال ترامپ، به طور رسمی اعلام کرد که تصمیم دارد تحریم‌ ها را بر علیه ایران دوباره آغاز نماید و با توجه به میزان اهمیت بالای خودروسازی ایران در ایجاد اشتغال و همچنین رشد شرایط اقتصادی، این صنعت را در لیست تحریم‌ ها به عنوان اولین تحریم قرار داد. به همین جهت تحریم‌ های ایالات متحده که مربوط به صنعت خودروسازی کشور می باشد، از فردا به طور رسمی آغاز خواهد شد و به دنبال آن، چند مسئله ی ناخوشایند و غیر معمول گریبان صنایع خودرو و تامین قطعه کشور را خواهد گرفت.

تبعات تحریم صنعت خودروسازی

یکی از تبعات بازگشت تحریم‌ های ایالات متحده بر ایران، لغو ارتباطات خارجی در صنعت خودروسازی کشور می باشد. به همین دلیل ایالات متحده به کمپانی های خودروسازی خارجی بخصوص برندهای اصلی خودروسازی هشدار داده است که در صورت ترک نکردن ایران، به جرائم نقدی و معنوی شدیدی از سوی آمریکا روبه رو خواهند شد. به دنبال این هشدار، بسیاری از خودروسازان خارجی معروف دنیا که بعد از توافق هسته‌ ای و امضای برجام در ایران حضور پیدا کرده بودند و یا قصد آمدن به بازارهای ایران را داشتند، از تصمیم خود منصرف شده و یا از بازارهای ایران خارج شده اند و یا از حضور در ایران منصرف شده‌اند. تا به امروز کمپانی هایی نظیر پژو – سیتروئن ، رنو، هیوندای، کیا ومزداخروجشان از ایران حتمی شده است و اکنون تنها خودروسازان چینی ماندگار هستند.

لوازم یدکی

یکی دیگر از موانعی که تحریم‌ ها برای صنعت خودروی ایران ایجاد خواهد کرد، مسئله ی محدودیت روند تامین قطعات خارجی می باشد. بر اساس گفته های آمریکا، از فردا هر گونه داد و ستد با خودروسازی های ایران ممنوع شده و کمپانی هایی که این شرایط را رعایت نکنند، با جریمه ی نقدی و تحریم از سوی ایالات متحده روبرو خواهند شد. بر این اساس، خودروسازان داخلی عملا به هیچ عنوان نمی‌ توانند به قطعات اصلی خودروها دسترسی داشته باشند و تامین قطعات از منابع فرعی هم با مشکلات و موانع بزرگ به خصوص محدودیت نقل و انتقال پول روبرو خواهد بود.

بیشتر بخوانید  انجمن جهانی موبایل ، ایران را تحریم کرد

این مسائل، ضربه های اساسی را به صنعت تولید خودرو در ایران زده و سبب کاهش شدید تیراژ در آینده‌ ای نزدیک خواهد شد. علاوه بر خودروسازان، کمپانی های سازنده ی قطعات هم حضور تحریم را احساس خواهند کرد؛ به صورتی که به احتمال زیاد نخواهند توانست مواد اولیه لازم خود را به آسانی تامین نمایند و تاثیر مستقیم این تحریم ها علاوه‌ بر مختل کردن  کامل تولیدات واحد های قطعه‌ سازی، به تیراژ خودروسازان نیز آسیب خواهد زد و این مسئله به همراه محدودیت تامین قطعات خارجی، عرصه را برای خودروسازان و البته قطعه‌ سازان تنگ تر خواهد کرد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : انبار کردن لوازم یدکی و قطعات خودرو تا چه زمانی پاسخگوی نیازهای خودروسازان خواهد بود؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *