افشای جزئیات پردازنده اسنپدراگون 8150 کمپانی کوالکام

اسنپدراگون 8150

پردازنده اسنپدراگون 8150 | کمپانی کوالکام یکی از اصلی ترین کمپانی های تولیدکننده ی پردازنده در دنیا می باشد که تاکنون کارنامه ی درخشانی را به ثبت رسانیده است. اکنون گویا کوالکام در حال فعالیت برای تولید پردازنده ی اسنپدراگون 8150 می باشد که در آینده ای نزدیک شاهد تولید انبوه این پردازنده ی قدرتمند برای گوشی های هوشمند خواهیم بود.

پردازنده اسنپدراگون 8150

براساس گزارش‌ های منتشر شده در سایت های خبری، آخرین پردازنده‌ ی موبایلی کمپانی کوالکام یعنی پردازنده ی اسنپدراگون 8150 قرار است که دارای هشت هسته‌ ی پردازشی باشد که از این میان، چهار هسته به منظور صرفه‌ جویی در میزان مصرف انرژی و چهار هسته به منظور اجرا با حداکثر میزان قدرت طراحی شد‌ه‌ اند و NPU و یا واحد پردازش عصبی جداگانه‌ ای نیز آن‌ ها را همراهی می نماید.

کمپانی کوالکام بار دیگر استفاده از طراحی‌ های هسته‌ ی آماده‌ ی آرم اجتناب می نماید تا از طراحی‌ های اختصاصی‌ کریو خود استفاده نماید. چهار هسته‌ ی ضعیف‌ تر نیز به نام نقره‌ ای با حداکثر میزان سرعت 1.7 گیگاهرتز اجرا خواهند شد و انجام وظایف راحت تر و معمولی‌ تر را برعهده خواهند گرفت. در این شرایط، چهار هسته‌ ی طلایی با سرعت بالای 2.6 گیگاهرتز اجرا خواهند شد و انرژی زیادتری مصرف خواهند کرد تا اینکه از پس انجام وظایف سخت تر بربیایند.

اسنپدراگون 8150

هم اکنون، جزئیات مختلفی درخصوص پردازنده‌ ی گرافیکی داخلی کوالکام وجود دارد ولی براساس آزمایش‌ های ابتدایی، گویا این پردازنده به دور از مشخصات احتمالی‌ با سرعت 650 مگاهرتز اجرا می گردد. این پردازنده ی کوالکام در ابتدا قرار بود تا اسنپدراگون 855 نامیده شود ولی کمپانی کوالکام به دلایلی نام تجاری این پردازنده را تغییر داد. این احتمال به این معنی است که پردازنده ی جدید از جهات مختلف تنها یک بروزرسانی افزایشی نخواهد داشت.

هم اکنون بر اساس گزارشات غیررسمی منتشر شده، انتظار می‌ رود که اسنپدراگون 8150 دارای واحد عصبی مجزایی بوده که به جای فعالیت همزمان، به همراه هسته‌ های اصلی اجرا می گردند. به علاوه، پردازنده‌ ی دیگری به نام پردازنده ی اسنپدراگون 8180 نیز به منظور به‌ کارگیری در لپ‌ تاپ‌ های ویندوز 10 در حال توسعه می باشد.

بیشتر بخوانید  جزئیات جدیدی از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 فاش شد

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افشای جزئیات پردازنده اسنپدراگون 8150 کمپانی کوالکام

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *