افزایش میزان سرقت ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال

این روزها در دنیا موضوعی که مطرح می باشد، این است که ارزهای دیجیتال به یکی از ارزها قابل رشد و کاربردی میان افراد تبدیل شده است و اساسا در سراسر دنیا در حال استخراج و استفاده می باشد. بسیاری از افراد به منظور کسب هرچه سریعتر این ارزها اقدام به خرید ماینرهای بسیار قدرتمند می نمایند. در این میان برخی افراد سودجو به جای استخراج ارزهای دیجیتال، اقدام به سرقت این ارزها می نمایند.

سرقت ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش های انتشار یافته از طرف کمپانی امنيت سایبری CipherTrace، سرقت ارزهای دیجیتال با استفاده از هک کردن مبادلات و پلتفرم‌ های معاملاتی درطی 9 ماهه ی ابتدایی سال 2018 میلادی، به مبلغی در حدود 927 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته ی میلادی چیزی در حدود 25 درصد افزایش پیدا کرده است. در طی این گزارش به فعالیت‌ های جنایتکارانه و پولشویی در بازار ارزهای رمزنگاری شده توجه خاصی نشان داده شده است. لازم به ذکر است که بر طبق اطلاعات مندرج در این گزارش، سرقت‌ های کمتر در محدوده‌ ی سرقت‌ های 20 تا 60 میلیون دلاری هم، درطی سه‌ ماهه سوم سال جاری میلادی نیز افزایش داشته و به مبلغ 173 میلیون دلار هم رسیده است.

ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش قبلی این کمپانی، تقریبا 266 میلیون دلار ارز دیجیتال نیز در طی مبادلات سال 2017 مورد سرقت قرار گرفته است. میزان محبوبیت بیت‌ کوین و وجود بیش از 1600 سکه‌ ی دیجیتال و یا توکن، سبب ایجاد انگیزه در هکرها به منظور ورود به بازار ارزهای دیجیتال شده است و فرصت‌ های جدیدی را برای ابتکار به جرم و جنایت فراهم نموده است.، مدیر اجرایی کمپانی CipherTrace، دیو جیوانز در طی مصاحبه‌ ای با رویترز اعلام نمود:

بسیاری از رگولاتوری‌ ها هنوز سال‌ ها عقب‌ تر از جایگاهی هستند که باید در آن قرار بگیرند. هم اکنون فقط چند کشور وجود دارند که به طور کاملا قوی و جدی قوانین ضد پولشویی را اعمال می نمایند.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  احتمال هک پیام رسان سروش ( آیا امنیت پایین سروش واقعیت دارد ؟)

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افزایش میزان سرقت ارزهای دیجیتال

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *