اشتباهات متداول افراد در زمان خرید لپ تاپ

خرید لپ تاپ

افراد زمانی که تصمیم به خرید لپ تاپ می گیرند، بعضی از مواقع سعی ندارند که اطلاعات کافی در مورد نوع نیاز خود کسب کنند تا دقیقا سیستمی که برایشان احتیاج است را خریداری کنند. در این میان سبب می شود که کاربران پس از خرید لپ تاپ از دستگاه خود ناراضی باشند و دیگر نتوانند کاری را انجام بدهند و یا مجبور به تعویض یا استفاده در موارد دیگر بشوند. خرید لپ تاپ اساسا یک فرایند بسیار سخت و البته هیجان انگیز می باشد. در زمان خرید لبخندی دائمی روی لبان افراد نشسته است و قند هم در دلشان آب می شود. هیجان همیشه بد نیست ولی احتمال دارد که در قضاوت درست سبب ایجاد مانع شود. بعضی از مواقع اشخاصی که به درستی تحقیق و نتیجه گیری نموده اند تا زمانی که از کارتشان پول می کشند، احتمال دارد دچار اشتباهاتی شوند. شاید این اشتباهات همیشه هم نتیجه بدی نداشته باشد ولی اغلب اوقات سبب می گردد که فرد لپ تاپ نامناسبی خریداری نماید که آنقدرها به کارش هم نمی آید.

خرید لپ تاپ

تصمیم گیری با چشم

مدت زمان زیادی است که لپ تاپ ها، دارای کیبرد و موس تاچ پد هستند ولی هیچگونه پیشرفت جدیدی نداشته اند. بررسی ها نشان داده است که خریداران جدید به ندرت رابط کاربری را در زمان خرید لپ در لیست اولویت های خود قرار می دهند . این مسئله بسیار ناراحت کننده است، زیرا اغلب تعاملات ما با لپ تاپ با استفاده از دست هایمان صورت می پذیرد . کمپانی اپل تنها کمپانی می باشد که این حقیقت را پذیرفته است و در فروشگاهش به خریداران اجازه داده تا مک بوک ها را در دست بگیرند ، با کیبوردش کار کنند و در واقع آن را کشف کنند. تفاوت های بسیاری میان رابط کاربر لپ تاپ های مختلف وجود دارند و به طورکلی افراد تمایلی ندارند تا پول زیادی هزینه کنند و مطمئن شوند کدام یک را می پسندند.

خرید لپ تاپ

انتخاب سایز نادرست در لپ تاپ

اساسا خریداران معمولا تسلیم جذابیت لپ تاپ هایی می گردند که برای نیازهای خود بیش از اندازه  بزرگ هستند و یا بیش از اندازه کوچک هستند. این لپ تاپ ها مانند همتایان خود عادی نبوده اند و غالبا جذاب تر هم هستند ولی لپ تاپ هایی که صفحه نایششان بزرگتر از ۱۵٫۶ اینچ باشد خیلی سنگین هستند و جابجا کردن آن ها دشوار می باشد . در عین حال مدل های زیر ۱۳٫۳ اینچ هم خیلی کوچک و استفاده کردن از آنها ناراحت کننده می باشد.

بیشتر بخوانید  نحوه خرید لپ تاپ مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان

اگر امکان حمل لپ تاپ برای شما اهمیت دارد، به دنبال سیستم هایی بروید که صفحه نمایش آن ها بین ۱۳٫۳ تا ۱۴ اینچ باشد. لپ تاپ های بزرگ تر و کوچک تر از این میزان برای کاربران بخصوصی طراحی شده اند. برخی افراد واقعاً به لپ تاپ های کوچک احتیاج دارند و برخی هم به جای لپ تاپ دنبال یک ماشین بازی عظیم الجثه می گردند. اما معمولاً خریداران عادی جزو این دو دسته نیستند.

خرید لپ تاپ

توجه به رم لپ تاپ

کمپانی های تولید کننده لپ تاپ عاشق رم هستند. حجم آن به راحتی با یک عدد بیان می گردد و هرچه عدد ما بزرگتر گردد بهتر می باشد. رم ها در واقع  به شکل نامعقولی ارزان بوده و بنابراین ارائه ی سایز بیشتر روش بسیار آسانی برای افزایش سود کمپانی ها می باشد. واقعیتی که باید بگویم این است که در حال حاضر به رم های بالاتر از ۴ گیگابایت، احتیاجی ندارید. البته استثناهایی نیز وجود دارد که نادر هستند و اشخاصی که به رم بیشتر از 4 گیگابایت احتباج دارند خودشان آگاه می باشند. در نتیجه تصور نکنید که رم بالای ۴ گیگابایت مزیت به حساب می آید. اگر لپ تاپی بیشتر از این مقدار داشت چه بهتر ولی فاکتوری نیست که باید هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه داشته باشید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: زوم تک

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اشتباهات متداول افراد در زمان خرید لپ تاپ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *