استفاده از سنسور اثر انگشت برای افزایش امنیت فلش

افزایش امنیت فلش

افزایش امنیت فلش | این بار بحث امنیتی به حافظه های قابل حمل نیز رسیده است و مهندسان اقدام به تولید یک فلش نموده اند که تامین امنیت آن با استفاده از سنسور اثر انگشت می باشد. به هر حال همه ی ما در فلش خود اطلاعات محرمانه ی بسیار مهمی داریم که شاید دوست نداشته باشیم کسی از محتوای آن ها مطلع گردد و دست بر قضا به طور اتفاقی فلش خود را نیز گم کنیم.

افزایش امنیت فلش

یک کمپانی تجاری، فلش USB 3 جدیدی عرضه نموده است که با شناسایی کردن اثر انگشت کاربران امکان دسترسی به محتوایات حافظه را فراهم می نماید. البته در این خصوص باید بگوییم که ارائه ی این خدمات بر روی حافظه های قابل حمل فلش موضوع جدیدی نیست ولی چیزی که این حافظه های فلش را از نمونه های مشابه متفاوت می نماید، قابلیت تعریف نمودن حداکثر 10 اثر انگشت برای حافظه ی فلش می باشد. در نهایت تا 20 کاربر می توانند از این گجت استفاده نمایند.

افزایش امنیت فلش

حداکثر میزان سرعت انتقال داده با استفاده از این فلش 150 مگابایت در ثانیه می باشد و شناسایی اثرانگشت کاربران تعریف شده با استفاده از این روش در کمتر از 1 ثانیه اتفاق می افتد. سیستم رمزگذاری این حافظه از نوع AES و 256 بیتی بوده که در قیاس با سیستم های مشابه، امنیت بالاتری دارد. نسخه ی 32 گیگابایتی این فلش با قیمت 33 دلار برای خرید در دسترس کاربران می باشد و همچنین نسخه های 64 ، 128 و 256 گیگابایتی این حافظه نیز در آینده ای نزدیک با قیمت های 50، 90 و 170 دلاری به بازار عرضه خواهند شد. کمپانی لکسار می گوید که این فلش ها که به جامپ درایو مشهور هستند با سیستم عامل های مک و ویندوز سازگار می باشند.

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  سنسور اثر انگشت گلکسی اس 10 سامسونگ قابلیت هایی فراتر از تشخیص اثر انگشت دارد!

نظرات در مورد : استفاده از سنسور اثر انگشت برای افزایش امنیت فلش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *