استخراج اطلاعات از تلگرام یک حمله تروریستی را خنثی کرد

تلگرام

یکی از محبوبیت های تلگرام همانطور که می دانید، امنیت بالای این پیام رسان می باشد ولی بر اساس گزارشی که از سوی پلیس فرانسه منتشر شده است، به تازگی دو فرد مشکوک به اقدام تروریستی را دستگیر کرده اند که در متن گزارش مطرح شده است که این عمل احتمالی را از طریق پیام رسان تلگرام بدست آورده اند. البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چگونه این امر صورت پذیرفته است.

روز گذشته وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که دو فرد مشکوک دستگیر شده اند که این افراد در حال آماده سازی برای حمله بوده و قرار بوده است که از رایسین (ماده ای فوق العاده سمی که حتی مقدار اندکی از آن به اندازه چند دانه نمک خوراکی می تواند هر شخص را به طور کامل از پای در بیاورد) نوعی ماده منفجره می باشد، استفاده نمایند. یکی از اشخاص دستگیر شده یک فرد مهاجر مصری بوده است ولی شخص دیگر هم اکنون آزاد شده است.

تلگرام

با این حال معاون وزیر کشور فرانسه در خصوص اینکه چگونه توانسته است پیام های تلگرام مربوط به این موضوع را بدست آورد، چیزی نگفته است وحتی ممکن است پلیس توانسته باشد از طریق نفوذ به رمزنگاری این پیام رسان، به اطلاعات این حمله دست یافته باشد یا اینکه شاید اقدام بر شنود نموده است. حتی ممکن است برخی از همدستان این افراد اطلاعاتی را به پلیس فرانسه ارائه کرده باشند.

ویژگی امنیتی تلگرام این است که قابلیت رمزنگاری دو سویه را برای کاربران فراهم آورده است که البته به صورت پیش فرض فعال نمی باشد. همچنین کانال های تلگرامی امکان ارتباط جمعی با سایر افراد را فراهم می آورد که داعش از پیش تر هر دو این قابلیت ها را مورد استفاده قرار می داد. اکنون برخی از کارشناسان معتقدند که دولت فرانسه می تواند افراد را در تلگرام شناسایی نماید ولی این موضوع بدان معنی نیست که دولت فرانسه توانایی آن را دارد که به سیستم رمزگذاری دو سویه ی تلگرام رخنه کند، ممکن است تنها برخی از کانال های تلگرام توسط مقامات این کشور رصد می گردد.

به طورکلی این موضوع می تواند برای گروهک هایی نظیر داعش نگران کننده باشد، چون برای تبادل اطلاعات خود تنها از تلگرام استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  گوگل با یک USB امنیت را افزایش می دهد!

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : استخراج اطلاعات از تلگرام یک حمله تروریستی را خنثی کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *