ارتقا سخت افزاری لپ تاپ های سونی

ارتقا سخت افزاری

یکی از مواردی که کاربران لپ تاپ ها پس از گذشت یک مدت کوتاه با آن روبرو می شوند، مسئله ی ارتقا لپ تاپ می باشد که این موضوع برای هر برند متفاوت است و برخی از برندها هیچ یک از قطعات سخت افزاری آن ها موجود نمی باشد اما اکنون تصمیم داریم که در خصوص ارتقا لپ تاپ های سونی صحبت کنیم که ببینیم کدام یک از قطعات آن ها قابل تغییر می باشد و چگونه باید این تغییرات را اعمال نمود. لازم به ذکر است که به منظور ارتقا سخت افزاری و یا نرم افزاری حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که متخصصین این عرصه و یا نمایندگی های برندها را فراموش نکنید، زیرا آن ها با دقت کافی و مهارت های لازم می توانند دستگاه شما را به بهترین شکل ممکن تعمیر نمایند که در این رابطه مرکز سخت افزار ایران با بهره گیری از پیشرفته ترین سخت افزارها و استفاده از متدهای جدید در تعمیر دستگاه های مختلف می توانند در این عرصه شما را یاری نمایند.

متداول ترین سخت افزارها در ارتقا لپ تاپ سونی

لپ تاپ های بسیاری از کمپانی سونی هستند که امکان ارتقا برخی از سخت‌ افزارهای خود را دارا می باشند. این آپگرید‌ های سخت ‌افزاری بخصوص در مورد لپ ‌تاپ‌ های قدیمی کمپانی سونی که بزرگتر و ارتقا پذیرتر می باشند، آسان تر است.

ارتقا سخت افزاری

نصب رم برای لپ تاپ سونی

در صورتی که مادربورد لپ ‌تاپ سونی شما برای رم دارای اسلات خالی می باشد، افزودن رم به راحتی خرید آن و قراردادن آن در همان اسلات خالی می باشد. در صورتی که اسلات‌ های رم مربوط به لپ‌تاپ سونی شما خالی نمی باشد، احتمال دارد که بتوانید رم کنونی را خارج کنید و آن را با یک رم و یا حافظه با ظرفیت بیشتر معاوضه نمایید. تعداد زیادی از لپ‌ تاپ‌ های سونی (بیشتر لپ تاپ های قدیمی و بزرگ ‌تر)، دارای قسمتی مستقل مربوط به رم در پشت دستگاه می باشند. اکنون شما می ‌توانید به آسانی فشار دادن یک دکمه، محافظ این قسمت را حذف نموده و به اسلات‌ های رم موجود دسترسی یابید.

ارتقا سخت افزاری

بروزرسانی هارد SSD لپ تاپ سونی

در صورتی که شما از لپ تاپ سونی استفاده می کنید که دارای هاردهای مکانیکی و ضعیف قدیمی می باشد، احتمال دارد بتوانید به آسانی آن را تنها با یک نسخه ‌ی سریع هارد SSD جایگزین کنید. انجام این کار احتیاج به باز کردن لپ ‌تاپ، برداشتن هارد قدیمی و نصب هارد های جامد جدید دارد. شما باید از اطلاعات جدید خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید و بعد از اعمال تغییرات هارد دوباره اقدام به نصب ویندوز کنید. بعضی از لپ ‌تاپ ‌های بزرگ سونی هم ممکن است توانایی استفاده از چندین هارددیسک را به صورت همزمان را داشته باشند. توجه داشته باشید که حداقل شرط موردنیاز برای انجام این کار این است که لپ ‌تاپتان از اتصالات ساتا پشتیبانی نماید.

ارتقا سخت افزاری

توصیه ی ایمنی در ارتباط با ارتقا لپ تاپ سونی

لازم به ذکر است که بروزرسانی پردازنده‌ ی محاسباتی و همچنین پردازشگر گرافیکی لپ تاپ های سونی نیز احتمال دارد در بعضی از لپ ‌تاپ‌ های این برند ظممکن باشد؛ولی قطعا کار ساده ای نیست و شما باید پیش از خرید و نصب هر یک از قطعات، به اندازه‌ ی کافی در خصوص پشتیبانی لپ ‌تاپ سونی خود و BIOS آن از قطعات جدید، اطلاعات داشته باشید. از سوی دیگر، اساسا پردازنده‌ های محاسباتی و گرافیکی متنوع، میزان گرمای متنوعی تولید می نمایند؛ در نتیجه احتمال دارد که قطعات جدید، گرمای زیادتری را نسبت سیستم خنک کننده قرار داده شده برای لپ‌ تاپ تولید نموده و در نهایت از این نظر دردسرساز گردند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: زوم تک

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ارتقا سخت افزاری لپ تاپ های سونی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *