احتمال فیلترینگ تلگرام در هر لحظه وجود دارد!

تلگرام

یکی از موضوعاتی که اخیرا بسیار داغ می باشد، بحث فیلترینگ تلگرام است و بسیاری از افراد نسبت به این موضوع بسیار واکنش تندی نشان داده اند و حمایت خود را تنها از تلگرام اعلام کرده اند و هیچ یک از پیام رسان های داخلی را به رسمیت نشناخته اند. دبیر شورای عالی فضای مجازی، فیروز آبادی، در این خصوص گفت هریک از شهروندان حق دارند از پیام رسان های مختلف استفاده نمایند ولی تنها به این شرط که تابع قوانین کشور باشد.

فیروز آبادی در ادامه ی صحبت های خود گفت: هنوز تصمیمی برای مسدود کردن تلگرام گرفته نشده است ولی هر لحظه ممکن است شرایطی فراهم گردد و تلگرام مسدود شود. ایشان در ادامه ی صحبت های خود خاطر نشان کرد که ما به دنبال پیام رسانی با کاربران بسیار بالا هستیم که قابلیت اشتغال زایی نیز داشته باشد و تاریخ دقیقی برای فیلترینگ این پیام رسان اعلام نگردیده است ولی از تمامی کسب و کارهای اینترنتی و موسسات خواسته شده است که از پیام رسان های خارجی به پیام رسان های داخلی کوچ نمایند.

بر اساس گفته های دبیر شورای عالی فضای مجازی در زمینه ی پیام رسان ها نوعی نابسامانی بوجود آمده است و رئیس جمهور نیز در دی ماه سال 96 دستور داده اند که کشور باید از پیام رسان غالب خارج گردد و به طور جدی در سال 97 باید پیام رسان غالب، یک پیام رسان داخلی باشد. در خصوص پیام رسان های خارجی نیز گفته شده است که تنها می توانند زمانی به فعالیت خود ادامه بدهند که تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند.

فیروز آبادی در خصوص تهمت هایی که در مورد پیام رسان های داخلی زده شده است گفت: تعداد کاربرانی که با پیام رسان های خارجی کار می کنند بسیار بیشتر از کاربرانی است که از پیام رسان داخلی استفاده می نمایند و به همین جهت به افرادی که به پیام رسان داخلی کوچ می نمایند و کسب و کارشان دچار مشکل می گردد بیمه ی بیکاری تعلق می گیرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ویژگی استوری تلگرام دردسترس عموم قرار گرفت

نظرات در مورد : احتمال فیلترینگ تلگرام در هر لحظه وجود دارد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *