احتمالا شورای رقابت از سیستم قیمت گذاری خودروها کنار گذاشته خواهد شد

قیمت گذاری خودروها

قیمت گذاری خودروها | این روزها شرایط قیمت گذاری خودروها و اساسا قیمت خودروهای داخلی بسیار نابسامان می باشد و افراد نه خریدار هستند و نه فروشنده، به همین دلیل به معنای واقعی تمامی قیمت ها سر به فلک کشیده است. البته باید به این نکته اشاشره کنیم که قیمت کارخانه ی تمامی خودروهای داخلی همان قیمت های قبلی است و تنها قیمت بازار خودروها بسیار نابسامان می باشد. برخی این موضوع را به دلیل عدم تحویل فوری خودروها توسط کارخانه ها می دانند ولی برخی دیگر سیاست های شورای رقابت در قیمت گذاری خودروهای داخلی می خوانند.

قیمت گذاری خودروها

در چنین شرایطی که قیمت خودروها در بازار آزاد فاصله 100 درصدی با قیمت‌ ها در گروه های خودروسازی دارد هر چه خودروسازان سعی کنند و فیلترهایی را به منظور حذف دلال ها از چرخه خرید خودرو ایجاد نمایند ولی دوباره خودرو به دست مصرف‌ کننده ی اصلی و واقعی نمی‌ رسد. گروه های خودروسازی و قطعه‌ سازان به علت قیمت‌ گذاری دستوری مجبورند تا محصولات خود را با قیمتی کمتر از قیمت های تمام شده و اصلی عرضه نمایند و در این شرایط نیز ضرر می کنند. در اصل شورای رقابت با کار خود در پیشگیری از واقعی شدن قیمت خودرو هم به خودروسازان و قطعه‌ سازان و هم به مصرف‌ کنندگان و افراد عادی جامعه آسیب می‌ رساند.

قیمت گذاری خودروها

با تمامی این اوصاف یکی از اعضای شورای رقابت بیان کرد: این شورا با قیمت گذاری خودروها خداحافظی کرده و ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت، دوباره این مسئولیت را بر عهده ی خود گرفته ‌اند. محسن بهرامی اعلام نمود:

از این به بعد شورای رقابت تنها چارچوب قیمت گذاری خودروهای داخلی و خودروهای مصداق تسلط و انحصار در بازار را تعیین و به ستاد تنظیم بازار ارائه می ‌نماید ولی میزان افزایش و در آخر قیمت‌ نهایی هر خودرو با جواز ستاد تنظیم بازار و در سازمان حمایت ملی تعیین و به خودروسازان ابلاغ می گردد.

شورای رقابت از اواخر سال 1391 بد  که به‌ عنوان مرجع قیمت گذاری خودرو های داخلی منصوب شد و در ابتدا مسوولیت تعیین قیمت همه ی محصولات خودروسازی کشور را بر عهده گرفته بود. اما در عین حال، این شورا به‌ ندرت از گستره ی فعالیت خود کم کرد و از سیستم قیمت‌ گذاری بعضی از خودروهای داخلی خارج شد.

بیشتر بخوانید  صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : احتمالا شورای رقابت از سیستم قیمت گذاری خودروها کنار گذاشته خواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *