احتمالا امکان تشخیص تماس های جعلی به زودی به آیفون های اپل خواهد آمد

تشخیص تماس های جعلی

تشخیص تماس های جعلی | هر روز که می گذرد سیستم عامل های اندروید و iOS در حال پیشرفته تر شدن هستند و افراد بسیاری از این سیستم عامل ها استفاده می نمایند. در این میان کاربران گوشی های اندرویدی اخیرا به قابلیتی دست یافته اند که دیگر تماس های جعلی سبب آزرده خاطر شدن آن ها نمی گردد و اکنون کمپانی اپل نیز در حال ثبت پتنت این قابلیت برای دستگاه های آیفون خود می باشد.

تشخیص تماس های جعلی

کمپانی اپل تماس‌ های اسپم و یا جعلی که عمدتاتماس های تبلیغاتی از سوی شرکت‌ ها می باشند را به‌ نوعی یک مسئله احساس می نماید. گویا این کمپانی حق ثبت اختراع تشخیص اطلاعات تماس های جعلی را ثبت نموده است که این قابلیت به آیفون های اپل اجازه می‌ دهد تا بررسی نماید که آیا این یک تماس معمولی و قانونی می باشد یا نه.

در صورتی که تماسی قانونی نیست، گوشی های آیفون به صورت خودکار هشدار را به کاربر نمایش می‌ دهند و یا از اعلام هشدارهای تماس نظیر زنگ و لرزش گوشی هوشمند جلوگیری می نماید. لازم به ذکر است که جزئیات این حق ثبت اختراع برای نخستین بار توسط اپل اینسایدر اعلام گردیده است. اکنون شاید این سؤال را بپرسید که چگونه یک گوشی هوشمند تماس‌ های اسپم یا جعلی را تشخیص خواهد داد؟

تشخیص تماس های جعلی

این حق اختراع برای کاربر تعیین می‌ کند که گوشی هوشمند او همه ی پارامترهای یک تماس قانونی و مطمئن را برای تأیید اعتبار تماسی که برقرار شده است در برابر تماس‌ های غیرقانونی بررسی خواهد کرد. گوشی هوشمند اطلاعاتی را که از طریق تماس ارسال می گردد، شامل شناسه‌ های تجهیزات شبکه، شناسه‌ های سرور و غیره را تحلیل می نماید. کمپانی اپل تنها تولید کننده ی گوشی های هوشمند نیست که بر روی این تکنولوژی فعالیت می نماید. ‌هفته‌ ی قبل در طی رویداد معرفی گوشی‌ های پرچمدار کمپانی گوگل، این شرکت یک قابلیت جدید به نام Call Screen را معرفی نمود که از دستیار صوتی هوشمند گوگل برای شناسایی تماس‌ های اسپم استفاده می نماید. به علاوه، از اوایل سال جاری یک بروزرسانی ویژه برای اپلیکیشن گوشی هوشمند سبب می گردد تا تماس‌ های اسپم به طور مستقیم به ایمیل صوتی فرد ارسال گردد.

بیشتر بخوانید  به ChatGPT در دستگاه های اپل با MacGPT و watchGPT دسترسی پیدا کنید

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : احتمالا امکان تشخیص تماس های جعلی به زودی به آیفون های اپل خواهد آمد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *