اثر انگشت یک فروشنده مواد مخدر از طریق تصاویر ارسالی واتساپ شناسایی شد

اثر انگشت

در برخی از کشورها از پیام رسان های اینترنتی به منظور های مختلف استفاده می نمایند و همانند یک تیغ جراحی است که در کنار تمامی ویژگی های مفیدی که دارند می توانند در مسیرهای نادرست نیز مورد استفاده قرار بگیرند. بر اساس گزارش های منتشر شده گویا پلیس در جنوب ولز با کمک پزشک قانونی توانسته است اثر انگشت فردی که تنها یک تصویر کوچک را از طریق واتساپ به منظور فروش مواد مخدر ارسال کرده بود، شناسایی نماید.

بر اساس گفته های دیو توماس، نماینده بخش پشتیبانی علمی پلیس جنوب ولز در این خصوص اعلام کرد که با استفاده از اثر انگشت های شناسایی شده، 11 نفر از افراد دستگیر شدند. شاید در ابتدا فکر کنید که یک تصویر ارسالی بسیار ساده می باشد و هیچ موضوعی خاصی در آن نمی توان یافت ولی با پیشرفت هوش مصنوعی در این عرصه دیگر یک تصویر ارسالی تنها یک تصویر نیست و می توان از آن به عنوان یک شاهد قانونی استفاده نمود. اساس این روش برای شناسایی مجرمان بسیار کاربرد دارد.

اثر انگشت

اگر به خاطر داشته باشید، مدتی قبل خبری منتشر شد که با استفاده از این روش توانسته بودند اثر انگشت دولتمردان را از روی نشان پیروزی که در تصویر مشاهده می شد بیابند و همین امر بسیاری از افراد را نگران کرده بود و حریم خصوصی آن ها را دچار آسیب نموده بود. اکنون با پیشرفت بسیار سریع هوش مصنوعی، موضوع امنیت بیش از پیش اهمیت یافته است و بسیاری از افراد در این موضوع حساسیت نشان داده اند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اثر انگشت یک فروشنده مواد مخدر از طریق تصاویر ارسالی واتساپ شناسایی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *