آیپد پرو 11 اینچی کمپانی اپل به همراه اپل پنسل توسط iFixit کالبدشکافی شد

آیپد پرو 11 اینچی کمپانی اپل

همانطور که از خبرها مطلع هستید، کمپانی اپل از آیپد پرو 11 اینچی خود به همراه قلم هوشمندش به نام اپل پنسل (Apple Pencil) رونمایی به عمل آورد و بسیار از کمپانی ها به دنبال بررسی تخصصی و سخت افزاری این دستگاه های تازه وارد اپل بودند اما در این میان iFixit تصمیم گرفت تا شرایط را به نحوی تنظیم نماید که بتواند کمپانی های مختلف را در این زمینه همراهی نماید.

آیپد پرو 11 اینچی کمپانی اپل

اساسا وب‌ سایت iFixit یکی از وب سایت های بنام در زمینه ی بررسی سخت افزاری دستگاه های هوشمند و تعمیر پذیری آن ها می باشد، که این بار به منظور بررسی سخت‌افزاری و میزان تعمیرپذیری به سراغ آیپد پرو ۱۱ اینچی کمپانی اپل رفته است که به عنوان یکی از جدیدترین تولیدات کمپانی آمریکایی اپل محسوب می گردد. در ابتدا، تعمیرکاران iFixit نمایشگر تبلت را باز کرده و نخستین موردی که با آن روبرو شدند، قطعات صوتی آیپد پرو 11 اینچی بود که از چهار ووفر به همراه چهار تویتر شکل می گیرد.

آیپد پرو 11 اینچی کمپانی اپل

اسپیکرهای این دستگاه به همراه لاجیک‌ برد آیپد به عنوان یک مانع به منظور دسترسی به چیپ A12X Bionic بودند اما در آخر iFixit به صورت کامل به لاجیک‌ برد iPad Pro دسترسی یافتند. در سطح این برد پردازنده ی A12X Bionic اپل ، 64 گیگابایت حافظه ی فلش کمپانی توشیبا، 2 رم میکرون با ظرفیت 4 گیگابایت، چیپ کنترلر NFC، ماژول‌های Wifi و بلوتوث ، دو کنترل کننده ی صفحه‌ ی تاچ Broadcom و یک کنترلر انرژی Texas Instruments قرار گرفته است.

در بررسی باتری آیپد پرو مشخص شد که باتری مدل سری جدید این دستگاه تعمیر‌پذیری بسیار بالاتری نسبت به سری های قبلی آیپد پرو دارا می باشد. علت این مسئله نیز آن است که اپل در آیپد پرو 11 اینچی جدید خود دوباره به نوارهای کششی روی آورده است و در مجموع 6 نوار U شکل را در آن استفاده است. بر اساس گزارش وب سایت iFixit، هر کدام از این نوارها دارای دو باریکه می باشند که به تمامی تعمیرکاران این دستگاه اجازه می‌ دهند تا اگر یکی از آن ها پاره شد، از دیگری استفاده نمایند.

آیپد پرو 11 اینچی کمپانی اپل

اکنون بعد از باز کردن تمامی این نوارهای چسبنده، تعمیرکاران iFixit با حجم زیادی از یک ماده‌ ی چسبنده در سمت چپ باتری روبرو شدند که در آخر بعد از حذف تمامی این چسب ها، باتری آزاد شده و به ویژگی های آن دسترسی پیدا کردند. در داخل این دستگاه یک باتری 7812 میلی‌ آمپری 3.77 ولتی 29.45 وات‌ ساعتی استفاده شده است. این باتری به عنوان نمونه‌ ی مورد استفاده در آیپد پرو 10.5 اینچی با ظرفیت 30.8 وات‌ ساعتی کمی ضعیف‌ تر می باشد البته آنقدرها تاثیر محسوسی ندارد.

کمپانی اپل برای قطعه های مورد استفاده در Face ID این دستگاه از سخت‌ افزارهای استفاده در مدل‌ های قبلی مانند آیفون 10بهره برده و فقط تغییرات کمی را بر روی آن‌ ها اعمال نموده  است. در مرحله بعدی، تعمیرکاران iFixit اسپیکرها، برد شارژ اپل پنسل و همچنین پورت یو اس بی نوع C آیپد پرو 2018 را که برخلاف آیپدهای قبلی به طور کامل ماژولار می باشند، جدا نموده اند. علاوه بر پورت لایتنینگ موجود در نسخه های پیشین آیپد که به برد کاملا متصل شده بودند، پورت USB-C این دستگاه تازه وارد را می‌توان به آسانی و به طور مستقل از لاجیک‌ برد تعویض نمود.

آیپد پرو 11 اینچی کمپانی اپل

در آخر کار، این کمپانی از تیغه‌ ی مافوق صوت خود به منظور برش Apple Pencil و همچنین بررسی باتری، سیم‌ پیچ شارژ بی‌ سیم و کنترلر لمسی کمپانی Broadcom استفاده نمودند. تعمیرکاران همچنین متوجه حضور یک سیستم خازنی شدند که گویا برای ثبت نمودن ضربات وارده‌ شده توسط کاربر به قلم جدید کمپانی اپل مورد استفاده قرار می گیرد. اساسا این شبکه، به اپل پنسل کمک می‌ کند تا علاوه بر مدت زمان استفاده، محل ضربه‌ ی وارده به آن را هم تشخیص دهند که می‌ تواند نشان‌ دهنده‌ ی افزوده شدن ویژگی ها و ژست‌ های حرکتی جدید به اپل پنسل در آینده باشد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: macrumors

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیپد پرو 11 اینچی کمپانی اپل به همراه اپل پنسل توسط iFixit کالبدشکافی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *