آیا قابلیت شارژ بی سیم کاربردی است؟

قابلیت شارژ بی سیم

این روزها تمامی گوشی های هوشمندی که توسط کمپانی های مختلف تولید می گردند، دارای قابلیت شارژ بی سیم می باشند. اساسا دستگاه هایی که از این ویژگی بهره مند هستند، دارای پنل پشتی شیشه ای هستند که تقریبا همه ی پرچمداران کمپانی معروف نظیر سامسونگ و اپل پنل پشتی شان از جنس شیشه می باشد.

قابلیت شارژ بی سیم

هر روز به تعداد گجت‌ هایی که بر اساس قابلیت شارژ بی‌ سیم فعالیت مینمایند اضافه می‌ شود و به همین دلیل تعداد پورت‌ ها و کابل‌ های آنان همواره رو به کاهش می باشد. با تمامی این وجود، هرچند کمپانی همه ی تلاش خود را می کنند که در راستای استفاده از فناوری شارژ بی سیم حرکت نمایند ولی هنوز نتوانسته‌ اند پورت مربوط به شارژ را کاملا حذف نمایند. در طول 10 سال قبل به دفعات این عبارت را شنیده‌ ایم که به‌ زودی قابلیت شارژ بی سیم جایگزین شارژ با سیم خواهد شد اما هنوز که چنین چیزی اتفاق نیوفتاده است. آیا اکنون که کمپانی گوگل نیز با عرضه ی سری جدید از گوشی‌ های سری پیکسل به استفاده از این فناوری روی آورده است، به فراگیر تر شدن این قابلیت نزدیک‌ تر هستیم؟

قابلیت شارژ بی سیم

اساسا فناوری شارژ بی سیم شبیه به سیستم گرمایش القایی است و پس از ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی در یک بخش، این انرژی به سیم‌ پیچ‌ های فلزی موجود در دستگاه که در نزدیکی این میدان قرار دارد، انتقال می دهد. وقتی که با استفاده از اجاق گاز برقی قصد دارید کتری پر از آب را گرم کنید، انرژی الکتریکی به شکل انرژی گرمایی به پایین کتری انتقال می یابد. این مسئله سبب داغ شدن کتری و به جوش آمدن آب می گردد.

سیستم شارژ بی‌ سیم نیز اساسا چنین عملکردی را ارائه می هد. در سیستم شارژ بی‌ سیم با دو سری سیم‌ پیچ سروکار داریم که یکی از آن‌ ها برق را جایگزین گرما، به میدان الکترومغناطیسی تبدیل می نماید. سیم‌ پیچی که در گجت موردنظر وجود دارد نیز این میدان شناور را بازهم به انرژی تبدیل می نماید. در آخر این انرژی به باتری دستگاه منتقل می گردد و آن را شارژ می نماید.

بیشتر بخوانید  نحوه نصب برنامه ها و سرویس های گوگل روی هواوی میت 30 پرو

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا قابلیت شارژ بی سیم کاربردی است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *