آئودی RS5-R محصولی جدید از ABT

آئودی

شرکت رینگ و تیونینگ ABT در نمایشگاه، نسخه ای از خودروی ژئو از آئودی RS5-R را نمایش خواهد داد که این خودرو دارای پیشرانه ۵۳۰ اسب بخاری، کارایی هایی مشابه به یک سوپر اسپرت را دارد. یکی از برندهایی که تخصص خاصی در محصولات فولکس واگن دارد، شرکت ABT-sportsline است. آخرین کار این شرکت، مدلی از فولکس واگن Golf R با میزان قدرت ۴۰۰ اسب بخار است و آئودی SQ5 با میزان قدرت 425 اسب بخار بوده است.

اکنون نوبت نمایش محصول جدید این شرکت که آئودی RS5 نامیده می شود که این پکیج قدرت فوق العاده ای را دارد. قبلا ABT مدل V6 تویین توربو RS6 با میزان قدرت ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتن متر را به نمایش گذاشته است و برای مقایسه این ماشین باید به این موضوع را مورد توجه قرار دهید که این خودرو به خودی خود ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را ایجاد می کند اما در مدل جدید خود، ABT از مدل ۲.۹ لیتری در این خودرو استفاده می کند و قدرت این خودرو را بسیار بیشتر می سازد.

در زیر کاپوت RS5 نیونینگ شده، پیشرانه ای برابر با ۵۳۰ اسب بخار و گشتاور ۶۹۰ نیوتن قرار گرفته است. آئودی rs5 کوپه می تواند در مدت ۳.۶ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. نسخه استاندارد طراحی شده آئودی، با پیشرانه ۴۵۰ اسب بخار کمی کند است و در زمان ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. ABT در مورد بیشترین مقدار سرعت RS5-R هنوز چیزی نگفته است اما بیشترین مقدار سرعت این خودر. به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت باید باشد که سرعت استاندارد است.

تغییرات اجرا شده که ABT آن ها را ایجاد کرده فقط در بخش پیشرانه و قسمت فنی نمی باشد ، البته ABT در این خودرو از ست رینگ آلیاژی ۲۱ اینچی هم استفاده کرده است و بر روی تایر عرض ۲۷۵ میلی متر دیده می شود. علاوه بر آن تیونر اقدام به نصب بعضی از قطعات فیبرکربنی بر روی این خود رو ایجاد کرده تا به کاهش وزن کمک کرده باشد. از دیگر تغییرات می توان به سیستم اگزوز جدید با ۴ خروجی که دارای قطر۱۲۰ میلیمتر است و از کربن ساخته شده، اشاره کرد.

فرمان پذیری خودرو نیز کار شده و ABT سیستم تعلیق اسپرت را تقویت کرده است. از ویژگی های تعلیق اسپرت پایدار کننده های اسپرت و فنر های قابل تنظیم ارتفاع را می توان نام برد. در ضمن این فنر لول ها و کمک فنر ها سفارشی بوده و مخصوص این خودرو ساخته شده است.و شرکت ABT آن ها را طراحی کرده است. این آئودی از چند ماه آینده در نمایشگاه ژنو که در مورد خود رو است عرضه می شود .و از این آئودی کوپه تعداد خاصی که حدود ۵۰ عدد است تولید خواهد شد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آئودی RS5-R محصولی جدید از ABT

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *