تلویزیون‌های سامسونگ و روند تحول آن در مسیر سیاه‌ و سفید تا هوشمند و UHD

تلویزیون‌های سامسونگ

داستان سیر تکامل‌ جعبه جادویی که راوی قصه‌های بسیاری بوده است، خود قصه‌ای هیجان‌انگیز و خواندنی‌‌ دارد. داستانی که از دستگاه‌های عظیم‌الجثه و سیاه‌وسفید آغاز شده و امروز، به نسل جدید تلویزیون‌های UHD رسیده است.

تلویزیون‌های سامسونگ و روند تحول آن در طول سال های گذشته

به گزارش بیزنس اینسایدر (Business Insider)، در میان تولیدکنندگان بی‌شمار تلویزیون از گذشته تا به امروز، سامسونگ همواره به شکل مستمر، نقشی راهبردی داشته است. سامسونگ فعالیتش را در زمینه تولید تلویزیون، از دهه 70 میلادی و با تلویزیون سیاه‌وسفید آغاز کرد و در سال 1978 رقم تولید این مدل تلویزیون به چهار میلیون دستگاه رسید؛ اما آغاز دهه 80 میلادی، مصادف با رشد و تحول توأمان تکنولوژی تلویزیون و سامسونگ بود؛ در سال 1981 تولید تلویزیون‌های رنگی سامسونگ به یک ‌میلیون دستگاه رسید و صادرات تلویزیون‌های رنگی سامسونگ در سراسر آسیا آغاز شد. سامسونگ در سال 1997 موفق به ساخت بزرگ‌ترین تلویزیون جهان با اندازه 30 اینچی شد. در سال 1998، در زمینه فروش تلویزیون‌، موفق به کسب رتبه اول جهانی شد و تولید انبوه اولین تلویزیون دیجیتال دنیا را آغاز کرد و امروز،  سامسونگ برای نهمین سال متوالی رتبه بزرگترین تولید کننده تلویزیون های هوشمند در جهان را از آن خود کرده است.

قرن 21 و تلویزیون های هوشمند

با آغاز قرن بیست و یکم و در سال 2000 میلادی، سامسونگ از مدلی از تلویزیون رونمایی کرد که رکورد شفافیت تصویر را شکست. روند تولید بزرگ‌ترین TFT-LCD که از دهه 90 میلادی آغاز شده بود، در سال 2002 به تولید تلویزیون 54 اینچی رسید. همچنین تولید باریک‌ترین تلویزیون دنیا نیز در این سال آغاز و در سال 2004 اولین تلویزیون LCD سامسونگ با اندازه 46 اینچ وارد بازار شد. LCD انعطاف‌پذیر و LCD فوق انعکاسی با اندازه 72.1 اینچی از دیگر محصولات سامسونگ بودند که تا سال 2006 تولید شدند.

در سال 2009، سامسونگ از جدیدترین تکنولوژی خود در ساخت تلویزیون پرده‌برداری کرد؛ باریک‌ترین تلویزیون جهان (6.5 میلی‌متر) در نمایشگاه بین‌المللی CET به نمایش درآمد. در این مسیر و در سال 2014 اولین تلویزیون‌های UHD و Curved در دنیا توسط سامسونگ عرضه شد. تلویزیون‌های UHD سامسونگ با قابلیت پخش تصاویر هشت میلیون پیکسلی، ترکیبی از سه رنگ کامل قرمز (R)، سبز (G) و آبی (B) است که در بسیاری از تلویزیون های UHD برندهای متفرقه قابل تولید نیست .

اما در سال 2011 تحول عظیم سامسونگ در صنعت تلویزیون با تولید تلویزیون‌های هوشمند وارد مرحله تازه‌ای شد. تلویزیون‌هایی که سرویس‌های اینترنتی ارائه می‌کنند، نرم افزارهای کاربردی را در دل خود دارند و امکان تماس تصویری را بعنوان یکی از سرویس های خود برای کاربر فراهم می آورد. سرویس های جدیدی که تلویزیون را صرفا از دستگاهی برای تماشای برنامه های تلویزیونی فراتر برده است.

در سال 2015 ، و در ادامه راه تولید تلویزیون های UHD (که از سال 2012 آغاز شده بود)، سامسونگ تلویزیون های SUHD را با تکنولوژی جدید تولید رنگ( نانو کریستال) که انحصارا در اختیار این شرکت است روانه بازار کرد. بنا به گفته متخصصان یکی از مزایای محصول اخیر این ابر قدرت عرصه تولید محصولات صوتی و تصویری، عدم استفاده از عنصر کادمیوم در تولید رنگ‌های طبیعی است که به وضوح در محصولات بیشتر تولید کنندگان تلویزیون های UHD در حال کاربرد است. عنصر کادمیوم در بروز مسمومیت و بیماری های جدی از جمله سرطان بسیار موثر شناخته شده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تلویزیون‌های سامسونگ و روند تحول آن در مسیر سیاه‌ و سفید تا هوشمند و UHD

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *