Autodesk موتور بازی سه بعدی Stingray را منتشر کرد

Autodesk موتور بازی سه بعدی Stingray را منتشر کرد

در کنفرانس بازی سازان اروپا (GDC) که امسال روز دو شنبه در کولون بر گزار شد، Autodesk از موتور بازی سه بعدی جدید خود رو نمایی کرد. این کمپانی که به خاطر نرم افزار های انیمیشن سازی و طراحی مشهور مانند AutoCAD, 3ds Max و Maya است برای اولین بار موتور بازی خود را در سانفرانسیسکو در معرض نمایش گذاشت.
اوتو دسک همچنین اعلام کرد که مشتریان Maya LT Desktop که اشتراک دارند، Stingray را در اواخر تابستان به عنوان بخشی از اشتراکشان، دریافت می کنند. Stingray بر اساس طرح موتور Bitsquid ساخته شده است که اوتو دسک در سال 2014 آن را عرضه کرد. و شرکت می گوید که از جریان های کاری برنامه نویسی بازی استاندارد صنعت، پشتیبانی می کند و به منظور آسان تر کردن برنامه نویسی بازی در پلت فرم های مختلف طراحی شده است.
نکته قابل توجه در استین گری این است که می توان بازی های ساخته شده به وسیله آن را روی پلت فرم های مختلف امتحان کرد. همچنین این برنامه با برنامه های انیمیشن سه بعدی سازی اوتو دسک به طور مستقیم در ارتباط است. این دو در کنار هم می توانند پروسه تست و ارتقا را آسان تر کنند و به برنامه نویسان اجازه دهند تا از طریق برنامه های مرتبط دیگر مانند مایا، تغییراتی را در برنامه ی خود اعمال کنند و هم زمان عملکرد برنامه ی جدید را روی پلت فرم های مختلف ببینند. این برنامه از پلت فرم هایی مانند Android, iOS, Windows 7, Windows 8, Oculus Rift DevKit 2, PlayStation 4 و Xbox One پشتیبانی می کند. خود استین گری روی ویندوز اجرا می شود.
نباید بخش گرافیکی را فراموش کرد، اوتو دسک می گوید استین گری، افکت های خرده ای پیشرفته، افکت های بصری بعد از پردازش، lightmap baking و سیستم بازتابی با عملکرد بالا دارد.
با این حال، بر عکس اکثر موتور های بازی محبوبی که در بازار وجود دارند، برنامه استین گری کمپانی اوتو دسک مجانی نیست. برای استفاده از این نرم افزار شما باید ماهانه مبلغی معادل 30 دلار به عنوان حق اشتراک پرداخت کنید.
معاون ارشد اوتو دسک، کریس براشاو، در اظهار نظری راجع بع عرضه ی این نرم افزار گفت :” بین واقعیت تکملی، واقعیت بصری و تکثیر پلت فرم های موبایل، صنعت بازی های دست خوش تغییرات عمده ای شده است که مشکلات و پیچیدگی های جدیدی را بر سر راه برنامه نویسان قرار می دهدو اوتو دسک با در نظر داشتن این مشکلات استین گری را ساخت و ما از به اشتراک گذاشتن آن با جامعه ی برنامه نویسان خرسندیم. استین گری راه را برای هنرمندان برای افزایش گستره ی مهارت هایشان و تخصص های برنامه نویسی شان هموار می کند تا نسل جدیدی از بازی های سه بعدی را به وجود آورند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : Autodesk موتور بازی سه بعدی Stingray را منتشر کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *