۶ اختراعی که سودی برای مخترعان خود نداشت !

مخترعان زیادی در طول تاریخ توانسته اند از اختراعات خود شهرت و ثروت بدست بیاروند. البته اختراعاتی هم بودند که برای مخترعان خود سودی نداشتند اینجا به شش نمونه از آنها اشاره میکنیم

چراغ ال ای دیlamp

نک هولونیاک مخترع چراغ های ال ای دی که در سال ۱۹۶۲ پیش بینی کرده بود که چراغ هایی که او تولید کرده، جای چراغ های ادیسون را خواهد گرفت.همکاران هولونیاک معتقد بودند که او باید جایزه نوبل را نیز دریافت می کرد.

اسلحه کلاشینکوف12568344_786354041469562_503659875_n

این اسلحه که توسط یک سرباز ارتش شوروی به نام ”میخاییل کلاشینکوف” در هنگام درمان در بیمارستانی در زمان جنگ جهانی دوم اختراع شد. نتوانست برای صاحب خود نفعی داشته باشد و به گفته خود میخاییل این اختراع را انجام داد تا کشورش از آن استفاده کند.

کشتی آبی خاکی139305061550425963307474

کوکریل با استفاده از جاروبرقی و قوطی های فلزی این کشتی را ساخت.کشتی که قابلیت حرکت در آب و خشکی را دارد برای نخستین بار در سال ۱۹۵۹ توسط کوکریل آزمایش شد، اما نتوانست برای صاحب خود نفعی داشته باشد.

بازی ویدویی تتریسTetris.Deluxe_1.04_Android_a

در سال ۱۹۸۵ بود که پاجیتنوف روسی به همراه همکارانش بازی کامپیوتری تتریس را ایجاد کردند و تنها پس از ۱۰ سال توانستند در آمد این اختراع را بدست یباورند.

رادیو ترانزیستوری$T2eC16R,!)kE9s4Z+leKBRnQ,t)gg!~~60_35

تریفور بایلیس به تازگی گفته است که نمی تواند هزینه های زندگی در منزلش را تامین کند. به رغم فروش بالای این رادیو در سرار جهان ولی شرکتی که بازاریابی این رادیو را بر عهده داشت با انجام تغییراتی، از پرداخت پول به مخترع این رادیو دوست داشتنی  خودداری کرد.

ام پی۳Apr05-MP3-Fig3

قالبی برای پخش صوت و موسیقی است که زمینه شنیدن موسیقی برای بسیاری از انسان ها را فراهم کرد، براندنبیرگ دانشجوی آلمانی مقطع دکتری در سال ۱۹۸۰ در پروژه ام پی۳ کار کرد اما نتوانست بابت این اختراع پولی بدست بیاورد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بدترین فرمت های صوتی کدامند؟ "نظرسنجی"

نظرات در مورد : ۶ اختراعی که سودی برای مخترعان خود نداشت !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *