گوگل کروم و یوتیوب این بار برای کودکان و نوجوانان بهینه می شود.

گوگل کروم و یوتیوب برای کودکان!! : تکنولوژی و مخصوصا اینترنت از قدیم الایام با کودکان بیگانه بوده و بیشتر این خدمات و سرویس های برای رده سنی نوجوانان و بزرگسالان ساخته شده است. اما گوگل مانند همیشه سنت هارا زیر پا گذاشته و قول پروژه بزرگی را داده است که در آن قرار است خدمات و سرویس ها برای کودکان طراحی و ساخته شوند.

به گفته خود گوگل انگیزه از ساخت و ادامه چنین پروژه ای اینست که والدین بسیاری وجود دارند که میخواهند فرزندانشان در استفاده از خدمات و سرویس های اینترنتی آنها را همراهی کنند.

کروم و یوتیوب برای کودکان!!

پاونی دیوانجی مدیر مهندسی مجازی گوگل راجع به این خبر چنین میگوید: ممکن این پروژه و بحث پیرامون آن کمی چالش برانگیز باشد اما حقیقت اینست که کودکان و فرزندان ما هم اکنون از سرویس ها و خدمات اینترنتی برای تحصیل و تحقیق و آموزش خود استفاده می کنند. ناجوانمردی است اگر آنها این کار را در محیطی بزرگسالانه انجام دهند و بعضا دچار مشکل شوند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم با طراحی دوباره و اختصاصی و کاربرد پذیرتر کردن این سرویس ها برای کودکان محیطی جالب و راحت برای انان به ارمغان بیاوریم.

کارشناسان عقیده دارند که گوگل در اولین قدم این پروزه میخواهد با تغییراتی اساسی در مرورگر اینترنتی گوگل کروم و سرویس اشتراک گذاری ویدیو یوتیوب را برای کودکان 12 سال و کمتر از آن آسانتر و عملی تر کند و این رده سنی بتواند با این سرویس ها تعامل بیشتری برقرار کند.

البته غول اینترنتی دنیا یعنی گوگل هنوز تاریخ دقیقی برای استفاده و بهره برداری از نسخه کودک پسند سرویس های خود ارائه نداده است و تنها مرورگر گوگل کروم و سرویس یوتیوب را به عنوان سرآغازی برای این پروژه مهم کلیدی اعلام کرده است. گوگل امیدوار است که بتواند در آینده ای بسیار نزدیک اکثر سرویس ها و خدمات مبتنی بر اینترنت خود را برای کودکان باز طراحی و کاربردی تر کند.

با این رویه ای که گوگل در پیش گرفته است ما باید شاهد بوجود آمدن جامعه ای اینترنتی از کودکان خردسال باشیم که می توانند سهمی در دنیای اینترنت داشته باشند و بتوانند نقی موثر در این دنیای مجازی داشته باشند. همچنین شرکت های دیگر هم باید به فکر این باشند که محصولات و خدمات خود را متناسب با نیازهای کودکان طراحی کنند و در اختیار انان قرار دهند.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ساعت Pixel Watch عمرباتری چندانی ندارد

نظرات در مورد : گوگل کروم و یوتیوب این بار برای کودکان و نوجوانان بهینه می شود.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بسیار عالی بود ممنون
    گوگل یکی از بزرگترین غول های اینترنتی در جهان می باشد که تمام فکر و ذکرش راحتی کاربرانش هست