کاهش 3000 شغل مایکروسافت در پی جدا شدن از نوکیا

جدایی نوکیا از مایکروسافت

هنگامی که نوکیا مدیر عامل شرکت مایکروسافت را به عنوان مدیر عامل شرکت نوکیا برای یک همکاری صمیمانه انتخاب کرد، هیچکس حدس نمی زد که تنها چند سال بعد از این همکاری، مایکروسافت به فراگیر شدن خدمات و دستگاه های نوکیا به ارزش 7 میلیارد دلار پایان بدهد و باقی مانده های نوکیا را کاملا از بین ببرد. در حال حاضر مایکروسافت از نزدیک به 3000 اخراج در بخش سخت افزاری گوشی های هوشمند خبر می دهد، این عمل به طور موثری شغل هایی که در بخش نوکیا جذب شده اند را کاملا از بین می برد.

این یک راه پر پیچ و خم و طولانی برای رسیدن مایکروسافت به این نقطه بوده است. مایکروسافت در سال 2010 از ویندوز فون به عنوان پلت فرمی برای جایگزین شدن با موبایل های قدیمی با سیستم عامل ویندوز خبر داد.این مسئله قطع رابطه بزرگی با گذشته کاری اش ساخت،که در نتیجه به کارگیری طرحی جدید برای برنامه ها و رسانه ها و همچنین یک رابط کاربری کاملا جدید را در پی داشت، البته این رابط کاربری در مقایسه با رقبایش Android و ios کمبودهایی داشت که با وجود منابع و ابتکار های مایکروسافت می توانست به سرعت جبران شود اما هیچگاه عملی نشد.

منصوب شدن Stephen Elop به عنوان مدیر عامل نوکیا در اواخر سال 2010 به ویندوز فون پتانسیل پیشرفت کردن را داد. او نامه ای درباره ی “سوختن پلت فرم ها” به کارمندان نوکیا فرستاد.او توضیح داده بود که سیستم عامل سیمبیان این شرکت رقابتی نیست که در نهایت نوکیا به سراغ ویندوز فون رفت، اما این تغییرات در فروش چنگی به دل نمی زد. سرانجام در سال 2013 مایکروسافت برای خرید تجاری گوشی های هوشمند نوکیا به توافق رسید اما تنها پس از یک سال، این توافق منجر به کاهش هزاران شغل شد.

کاهش ها پایان نیافت و در دور جدید، خبر کاهش 2850 شغل دیگر از مایکروسافت رسید. این خبر از یک پرونده نظارتی در ایالات متحده منتشر شد که مایکروسافت در پاسخ خواستار ارزیابی مجدد و تکیه بر منابع معتبری بود، که پس از آن نیز کاهش 1850 شغل در بخش اسمارت فون ها اتفاق افتاد. پس از آن مایکروسافت تایید کرد که در بخش اسمارت فون ها شکست خورده است اما از لحاظ فنی این پایانی غم انگیز برای ویندوز در اسمارت فون ها نیست،البته باید این مسئله را در نظر داشت که هنوز بدون وجود کارکنان بخش توسعه نرم افزاری، کار هایی که مایکروسافت می تواند در بخش موبایل انجام می دهد شگفت انگیز است.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مایکروسافت هولولنز 2 را به ویندوز 11 به روز کرد

نظرات در مورد : کاهش 3000 شغل مایکروسافت در پی جدا شدن از نوکیا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *