چگونه دکمه Start را در ویندوز 8 ظاهر کنید؟

• چگونه دکمه Start را در ویندوز 8 ظاهر کنید

منوی start ای که ما همه آن را از ئیندوز 95 میشناختیم اکنون مرده است. دکمه start با انتشار ویندوز 8 برداشتا شد و با آپدیت ویندوز 8.1 به ویندوز برگشت. اما این دکمه، کالبد منوی استارت در گذشته بود. کلیک کردن دکمه استارت در ویندوز 8.1 عملا شما را به صفحه شروع ویندوز 8 میبرد. ممکن است ماکروسافت تصمیم بگیرد که در آپدیت های آینده دکمه استارت را باز گرداند، اما چرا تا آن موقع صبر کنیم؟ در اینجا به یکی از سه روش محبوب برای باز گردانی دکمه استارت می پردازیم.

کالبد کلاسیک

آسان ترین راه دانلود برنامه Classic Shell و نصب آن است. این برنامه به صورت پیش فرض دکمه استارت ویندوز 8.1 را پنهان کرده و بدون باز کردن صفحه شروع ویندوز 8، به دستکتاپ میرود. پس بدون هیچ قدم دیگری فقط کافی ست این برنامه را دانلود و نصب کنید و از منوی استارت کلاسیکتان لذت ببرید.
با این حال، اگر میخواهید منوی استارتتان را شخصی سازی کرده و ظاهرش را تغییر دهید، Classic Shell گزینه های کافی برای این کار را دارد. میتوانید به جای آیکون دکمه استارت از هر عکسی استفاده کنید، انتخاب کنید که ظاهر منو چگونه باشد، سایز آیکون را انتخاب کرده و حتی گوشه ها را غیر فعال کنید که به شما اجازه میدهد به رابط کاربری مدرن بروید. میتوانید خودتان گزینه های دیگر را ببینید. فقط کافی ست روی دکمه استارت کلیک راست کرده و به تنظیمات بروید.
اگر این برای شما کافی نیست اگر این برای شما کافی نیست میتوانید حتی ظاهر منو های Windows Explorer را نیز تغییر دهید. اگر ترجیح میدهید ویندوز همان نوار ابزار ویندوز 7 کلاسیک را به شما نشان دهد به استارت > همه > برنامه ها > Classic Shell > تنظیمات جستجوگر کلاسیک، بروید. گزینه ” تمام تنظیمات را نشان بده ” را فعال کنید و روی دکمه های نوار ابزار کلیک کنید. در اینجا میتوانید تمام دکمه هایی که میخواهید را به نوار ابزار اضافه کنید. در این جا چند گزینه دیگر برای تغییر ظاهر explorer ویندوز 8 وجود دارد.

چگونه دکمه Start را در ویندوز 8 ظاهر کنید
چگونه دکمه Start را در ویندوز 8 ظاهر کنید

Pokki

اگر شما حالت کلاسیک را نمیخواهید و میخواهید ظاهر جدیدی به منوی استارتتان بدهید، Pokki را امتحان کنید. این برنامه دکمه استارت ویندوز 8.1 را جایگزین نمیکند، اما آیکون Pokki را کنارش اضافه میکند. برای حذف دکمه استارت، روی آیکون Pokki کلیک راست کرده و گزینه ” نمایش لوگو ویندوز ” را غیر فعال کنید.
منوی Pokki نیز منوی استارت کلاسیکی که به آن عادت دارید نیست اما بیشتر شبیه به یک ورژن اصلاح شده است که بزرگتر و بهتر از چیزی ست که به خاطر دارید. یک پنل بزرگ از جعبه های خاکستری در سمت راست منوی معمولیتان وجود دارد، هر جعبه میتواند جای یک برنامه باشد در حای که سمت چپ لینک هایی برای اتصال به مورد علاقه ها، تمام برنامه ها و پنل کنترل وجود دارد، به همراه لیست قابل تغییر از مکان هایی مانند کتابخانه ها و اسناد و غیره.
برای تغییر این منو، روی آیکون Pokki راست کلیک کرده و به تنظیمات بروید. گزینه ” نمایش برنامه های محبوب کامپیوتر ” را غیر فعال کنید تا تبلیغات در پایین برنامه برداشته شوند.
در کنار این ها، میتوانید تم انتخاب کنید، نمایش یا عدم نمایش نوار سمت چپ را تعیین کنید، انتخاب کنید کدام لینک ها در نوار کناری نمایش داده شوند، آیکون Pokki را به یک گردو، خانه و یا لوگوی ویندوز تغییر دهید. مجموعه به نسبت کاملی برای شخصی سازی وجود دارد و ظاهر آن کمتر از Classic Shell تهدید آمیز به نظر میرسد.

بیشتر بخوانید  دراپ باکس برای ویندوز موبایل با قابلیت اشتراک گذاری پوشه های شما
چگونه دکمه Start را در ویندوز 8 ظاهر کنید
چگونه دکمه Start را در ویندوز 8 ظاهر کنید
4/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : چگونه دکمه Start را در ویندوز 8 ظاهر کنید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *