چه خطری در کمین دستگاه های قابل شارژ است؟

مطابق با مطالعه ای جدید، ده ها تن گاز خطرناک توسط باطری های موجود در دستگاه های مصرف کننده مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها تولید می شوند.

در این پژوهش که نانو انرژی انتشار کرده است بیشتر از صد گاز سمی از جمله مونوکسید کربن توسط باطری های لیتیوم شناخته شده اند.

گازهای شناخته شده بالقوه کشنده هستند و علاوه بر آن که موجب آسیب های جدی به پوست، چشم و بینی می شوند می توانند ضررهای جدی تری را به محیط زیست وارد کنند.

محققان موسسه NBC Defence و دانشگاه Tsinghua در چین پس از مطالعه می گویند: “اشخاص بسیاری ممکن است از خطرات جدی و مخرب شارژرهای دستگاه شارژ شدنی شان بی اطلاع باشند.”

در مطالعه ای جدید، محققان نوعی باطری قابل شارژ را تحت عنوان “lithium-ion” بررسی کرده اند که هر ساله در دو بیلیون دستگاه قابل شارژ استفاده می شود.

دکتر جی سان مولف و پروفسور در موسسه NBC Defence می گوید: “در حال حاضر، بسیاری از دولت ها در سراسر جهان باطری های lithium-ion را از طریق وسایل الکترونیکی به دستگاه های موبایل می رسانند که به عنوان منبع انرژی شناخته شده است. و این باطری ها توسط میلیون ها نفر از خانواده ها استفاده می شود. بنابراین درک عموم مردم درباره خطرات جدی و آسیب رساننده پشت این منبع انرژی ضروری است.”

اگرچه خطرات ناشی از انفجار باطری ها ما را به یاد میلیون ها دستگاه می اندازد: چهار میلیون دستگاه لپتاپ Dell در سال 2006 و میلیون ها دستگاه Samsung Galaxy Note 7 در این ماه بر اثر انفجار باطری گزارش شده اند. اما تهدیدات انتشار گازهای سمی و منبع این آلاینده ها به خوبی شناخته نشده اند.

محققان هم اکنون درگیر برنامه ای برای توسعه روش های تشخیص بهبود ایمنی نسبت به استفاده از باطری های lithium-ion هستند تا مصرف کنندگان در آینده بتوانند با خیال راحت از دستگاه هایشان بهره مند شوند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چه خطری در کمین دستگاه های قابل شارژ است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *