چند نکته امنیتی برای کاربران اینترنتی

هکر های اینترنتی

چند نکته امنیتی برای کاربران اینترنتی : این مقاله مخصوص کاربران تازه وارد اینترنتی است ؛ افراد تازه وارد به دنیای اینترنت همیشه در خطر روبرو شدن با هکر ها و کلاهبرداران اینترنتی هستند ، امروز در این مقاله سعی می کنیم مطالبی در باب امنیت در اینترنت بخصوص ، امنیت در وبسایت های چت ارائه کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباب امنیت در اینترنت در ادامه با ما باشید.

افراد تازه کار با اطلاعات کم از کامپیوتر ، اینترنت و زبان انگلیسی گاهی حتی به دست خود باعث نصب بدافزار ها و نرم افزار های مخرب در کامپیوترشان می شوند. در گام نخست به دوستان عزیزم توصیه می کنم در هنگام گشت و گذار اینترنتی از کلیک بر روی لینک های دانلود مشکو در سایت های مختلف خودداری کنند ، همچنین سعی کنید برای دانلود فایل های مورد نیازتون از سایت های معتبر استفاده بکنید. مثلا برای دانلود برخی نرم افزار های کاربردی حتما از سایت های مطرحی همچون میهن دانلود ، فایل هیپو و چندین سایت معتبر دیگر استفاده کنید و از هر وبلاگ یا وبسایت ناشناس برای دانلود نرم افزار های مورد نیازتان استفاده نکنید.

مساله ای که گاهی اوقات باعث نصب بد افزار ها در کامپیوتر شما می شود این است که با ورود به سایت ناشناسی پیامی به شما نشان داده می شود که برای استفاده از امکانات سایت روی بلی یا Yes  کلیک کنید پس از کلیک روی گزینه مورد نظر کامپیوترتان شروع به نصب یک نرم افزار ناشناس در کامپیوترتان می کند و پس از اتمام نصب شما با صحنه بدی روبرو خواهید شد ، یعنی نصب یک بدافزار و یا نرم افزار مخرب در کامپیوتر شما و شروع یک عملیات جاسوسی و مخرب در رایانه شما!

هکر های اینترنتی

این اتفاق گاهی اوقات در باز کردن ایمیل های ناشناس در اینباکس ایمیل شما است ، کاربران عزیز سعی کنید هیچگاه ایمیل های ناشناس از ارسال کنندگان ناشناس را باز نکنید و همچنین فایل های ارسالی از ایمیل های ناشناس را به هیچ عنوان دانلود ننمایید ، چراکه احتمال بدافزار بودن این فایل وجود دارد. در ایمیل های مخرب گاهی اوقات شما شاهد ارسال یک آدرس اینترنتی به اینباکستان هستید که بدون موضوع برای شما ارسال شده است ، این ایمیل ها نیز از طرف اسپمر های اینترنتی به ایمیل شما ارسال شده است ، با باز کردن آن ، این ایمیل به تمامی لیست ایمیل های دوستانتان ارسال خواهد شد و آنها نیز با دیدن ایمیل شما آنرا باز خواهند کرد و این شروع یک روند گسترش این بد افزار خواهد بود.

بیشتر بخوانید  روش های جدید برای سرقت اطلاعات شما از ایمیلتان

از دیگر خطرات امنیتی که شما را در اینترنت تهدید میکند کاربران خطرناک اینترنتی در وبسایت های چت است یکی از ساده ترین راه برای خلاص شدن از دست آنها پاسخ ندادن یا تکذیب آنها است ، این افراد بیشتر در سیستم چت یاهو مزاحم شما خواهند شد ، که با ارسال پیام هایی شما را به رفتن به لینک های ارسالیشان تشویق میکنند ، مراقب این کاربران در یاهو باشید. و اما چت روم های ایرانی ، وبسایت های چت روم ایرانی یکی از ابزار هایی برای یافتن دوستان جدید در دنیای اینترنت است ، اما این ابزار گاهی اوقات باعث سواستفاده برخی کاربران می شود ، به همین خاطر بهترین روش برای جلوگیری از سواستفاده این افراد این است که شما هیچ اطلاعاتی از خودتان را در اختیار این افراد قرار ندهید ، سعی کنید با نام مجازی و حتی مکان مجازی در این وبسایت های با دیگران ارتباط برقرار کنید.

هکر های اینترنتی

به هیچ عنوان مشخصات شناسنامه ای ، تصویر خودتان ، شماره حساب بانکی ، شماره کارت بانکی تان را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید ، به تازگی باندی از هکر های اینترنتی با در دست داشتن تنها شماره کارت شما می توانند کارتتان را جعل کرده و بدون در دست داشتن رمز کارت بانکیتان حسابتان را خالی کنند. پس مواظب این خرابکاران اینترنتی باشید.

از دادن رمز عبور و نام کاربری ایمیلتان به افراد جدا خودداری کنید چرا که با این کار می توانید تمامی اطلاعات موجود در ایمیلتان را به کاربران خرابکار تقدیم کنید. با هر کسی وارد کنفرانس نشوید.
مراقب باشید این یکی از روش ها مرسوم هک کردن است وقتی با کسی وارد کنفرانس می شود گویی درهای کامپیوتر خود را به روی او باز کرده اید و اگر وی یک هکر باشد یا فردی باشد که ابزار های هک را در اختیار دارد می تواند به راحتی به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد. بنابراین فقط با دوستانی که به آنها اعتماد کامل داردید به این روش چت کنید. چون ممکن است قربانی فردی نابکار باشید.

راستی دوستان عزیز اگر نکته ای رو از قلم انداختیم یا اینکه شما هم پیشنهاداتی رو در این مورد دارید حتما در بخش نظرات ذکر کنید تا دیگر کاربران از نظرات سازنده شما استفاده بکنند.

منتظر نظر شما در مورد مقاله چند نکته امنیتی برای کاربران اینترنتی هستیم .

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چند نکته امنیتی برای کاربران اینترنتی

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *