چند قدم تا افزایش سرعت کامپیوتر

افزایش سرعت کامپیوتر

چگونه می توان سرعت کامپیوتر را افزایش داد ؟‌در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

راه اندازی مجدد

اگه کامپیوتر شما برای مدتی است که خاموش روشن نشده قبل اینکه هر کاری کنید آن را Restart کنید.

مشکلات پس زمینه

یکی از متداول ترین دلایلی که سیستم شما کند میشود این است که برنامه ای در پس زمینه کامپیوتر در حال اجرا است برای مشاهده برنامه های در حال اجرا است و مقدار مصرفی پردازنده و حافظه هر برنامه باید به قسمت Task Manager رفته و برنامه هایی را که میدانیم مقدار حاظه زیادی را می گیرند End Task کنیم.حال اگر شما آنتی ویروس و نرم افزار هایی که توانایی اسکن را دارند در سیستم خود دارید مطمعن شوید که هیچ کدام از آن ها در پس زمینه سیستم در حال اسکن نباشند.

فایل های موقت را پاک کنید (Temp Files)

وقتی برنامه ها در کامپیوتر شما اجرا میشود فایل های موقت در حافظه داخلی سیستم ذخیره میشود که با پاک کردن این گونه فایل ها به سرعت بخشیدن به سیستم کمک میکنید حال برای این کار میتوان از نرم افزار Disk Cleanup استفاده نمود.

درایو ها را کمی خلوت کنید

در بد ترین حالت شما باید 200-500 مگابایت در سیستم خالی نگه دارید ( این مقدار از حافضه برای پردازش و فایل های موقت مورد استفاده قرار میگیرد)

ویروس کشی کنید

اگه کامپیوتر شما ویروس گرفته باشد باعث میشود که سیستم شما به کندی کار کند پس بهتر است که یک آنتی ویروس به روز نصب کرده و کامپیوتر خود را اسکن کنید.

بروزرسانی ویندوز و درایور ها

مطمعن شوید که آخرین نسخه ویندوز و درایور را نصب کرده اید.

ارتقاء رم

اگه برای مدت بیشتر از دو سال است که از سیستم استفاده میکنید احتمالا به رم بیشتری نیاز دارید حال شما می توانید با در نظر گرفتن سیستم خود رم مورد نیاز را انتخاب کنید به طور مثال 1 گیگابایت رم برای سیستم های bit32 و 2 گیگابایت برای سیستم های bit64 کفایت میکند.

ارتقاء هارد درایو

برای هر کسی که از سرعت پایین ناراضی است یا می خواهد یک ارتقاء مفید انجام دهد هارد درایو با فضای بیشتر میتواند کمک قابل ملاحضه ای به سرعت و کارایی سیستم باشد.

بیشتر بخوانید  چگونه سرعت کامپیوتر مان را افزایش دهیم.

اجرای Registry Cleaner

به طور معمول پیشنهاد نمیشود ولی اگر از مرحله های قبل نتیجه قابل قبولی نگرفتید میتوانید Registry Cleaner را امتحان کنید.

داغ کردن سیستم و پردازنده

مطمعن شوید که سیستم و پردازنده شما زیاد داغ نکند چون گرمای زیاد باعث آسیب های قابل توجهی میشود برای کم کردن دمای سیستم میتوان از خنک کننده ها استفاده کنید همچنین در نظر داشته باشید خاک درون سیستم میتواند مسیر چرخش هوا را تنگ کند پس مطمعن شوید که داخل سیستم کاملا تمیز است.

پاکسازی درایو و راه اندازی مجدد

اگر هیچ کدام از مراحل کمکی به شما نکرد میتوانید با پاکسازی هارد درایو و راه اندازی مجدد باعث افزایش بازدهی سیستم شوید(نرم افزار ها و درایور های قدیمی میتواند باعث کندی سیستم شوند )

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چند قدم تا افزایش سرعت کامپیوتر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *