نوشیدنی های مفید برای قلب در هوای سرد

هیچ فکر کرده اید وقتیکه در هوای سرد یک لیوان هات چاکلت داغ یا یک فنجان سرپُر کافی میکس سر می کشید، چه ضرری متوجه حالتان است؟ اما اگر هوای سرد با یخ های منجمد زیر پایتان را در نظر بگیریم، حق با شماست. یک نوشیدنی داغ و اما فوق العاده شیرین با یک وان شکر واقعا می چسبد! ما در این مقاله قصد داریم نوشیدنی های داغ اما مفید قلبتان را معرفی کنیم. به هر حال، ما همواره به سلامت شما اهمیت داده و به آن ارزش می نهیم.

  • کاکائو داغ با شکلات تیره

چه چیزی بهتر از یک ماگ (لیوان) سرپُر از شکلات داغ در هوای سرد؟ اما اگر به فکر قلبتان هستید، باید بگویم بهتر است یک نسخه سالم از آن را متناسب با وضع قلبتان درست کنید. اگر بیماری قلبی دارید و یا نگران وضع قلبتان در آینده تان هستید، از شیرهای گیاهی اعم از سویا، بادام و… استفاده کنید. همچنین اگر کلسترول بالا دارید از شیر بدون چربی گاو و یا 1% چربی بهره مند شوید. برای افزایش سلامتتان شکلات تیره را با شیر سالمتان مخلوط کنید. بیوفلاونوئید موجود در شکلات تیره موجب کاهش فشار خونتان می گردد. اگر به یک هات چاکلت غلیظ تر نیاز دارید می توانید از خامه بدون چربی هم استفاده کنید.

  • دمنوش سیب با ادویه دارچین

این دمنوش آسان پز حاوی میخک، فلفل شیرین و دارچین به همراه تکه های سیب است. شما برای پختن (بله! پختن) این شربت یک قابلمه نیاز خواهید داشت. آب جوش را در قابلمه ریخته و ترکیبات نامبرده را در آن میاندازید. البته باید حرارت کم به این ترکیبات برسد تا عطر و طعم سیب با آن چاشنی ها در فضای خانه تان بپیچد. همانطور که می دانید، سیب حاوی آنتی اکسیدان بسیاری است که مفید قلب ماست. همچنین دارای ویتامین C و پتاسیم می باشد. دارچین هم مفید سلامت قلب شناخته شده و به منظور کاهش فشار خون استفاده می گردد.

  • نوشیدنی گرم و شیرین زنجبیل

طبع زنجبیل گرم است. همچنان که زنجبیل مفید قلبتان می باشد به منظور تسکین ناراحتی های معده تان هم شناخته می شود. برای درست کردن این نوشیدنی، ورقه های زنجبیل تازه را مدت 5 دقیقه در آب داغ بیاندازید. سپس به منظور طعم دار کردن نوشیدنیتان عسل و یا شکر قهوه ای به آن اضافه کنید. و اگر از طعم شیرین دلزده می شوید، از آبلیمو استفاده کنید. برای هر 5 فنجان آب یک چهارم برش از زنجبیل تازه نیاز دارید.

  • شربت داغ کرن بری

آب کرن بری، آب پرتقال و آب سیب اساسا یک نوشیدنی مختص تعطیلات با مضمون طعم میخک، بادیان رومی و دارچین می باشد. نوشیدنی داغ کرن بری (بدون الکل) به منظور نوشیدن در تعطیلات بوده و به تنهایی قادر است قلبتان را تحریک کند. این آب میوه سرشار از آنتی اکسیدان است. شما می توانید این دمنوش را به مدت یک ساعت تهیه کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نوشیدنی های مفید برای قلب در هوای سرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *