نوجوانی که یک دست روباتی ارزان قیمت ساخت

نوجوانی که یک دست روباتی ارزان قیمت ساخت

یک پسر 17 ساله هندی جایزه ای برای ساخت روبات دسا ارزان قیمتی را که برای پروژی علمی مدرسه اش ساخته بود را در ایالت کالیفرنیای آمریکا دریافت کرد.
نیلای ماتها جایزه ربان آبی را برای پروژه اش دریافت کرد. این جایزه به دانش آموزانی اعطا می شود که پیشرفت چشم گیری در مدارس آمریکا از خود نشان می دهند.
روزنامه Daily Pilot اخیرا در گزارشی اعلام کرده که پروژه ی این دانش آموز نوجوان در نمایشگاه علوم و مهندسی Orange County نمایش داده شد و چهار جایزه دریافت کرد.
نیلای، دانش آموز مدرسه عمومی Irvine در کالیفرنیا، برای طراحی و برنامه نویسی این ربات وقت گذاشت تا آن را با حرکات یک دست معمولی هماهنگ کند.
نیلای می گوید :” اول نمی دانستم که میخواهم در چه مسیری قدم بردارم اما می دانستم که میخواهم در زمینه اندام مصنوعی فعالیت کنم. می دیدم که در این مورد هیچ گزینه ارزان قیمتی وجود ندارد.”
بر عکس تمام دست های مصنوهی موجود در بازار که حدود 35000 دلار قیمت دارند، ربات نیلای فقط 260 دلار هزینه داشته است.
این ربات از دستورات صوتی تبعیت میکند. با صحبت کردن در یک میکروفون کوچک که به دست متصل شده است، کاربر می تواند دست را مجبور به انجام حرکت مورد نظر خود مانند گرفتن اشیا و بلند کردن آن ها کند.
نیلای در دسته بندی علوم پزشکی و سلامت در نمایشگاه اینتل، مقام سوم را کسب کرده است. در این نمایشگاه که امسال در پیتس برگ برگذار شد، پروژه های حدود 1800 دانش آموز از 78 کشور جهان به نمایش گذاشته شد.
او گفت میخواهد این دست را ارتقا دهد و در نمایشگاه های علمی بیشتری شرکت کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نوجوانی که یک دست روباتی ارزان قیمت ساخت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *