موبایل مهمترین ابزار برای ایندکس شدن سایت ها

موبایل مهمترین ابزار برای ایندکس شدن سایت ها

احتمالا با مفهوم ایندکس شدن که به معنای لیست و شاخص شدن در نتایج جست و جوی گوگل است آشنایی دارید و اگر یک وب مستر هستید در پی یافتن راه های کارا برای سرعت بخشیدن به ایندکس شدن سایت خود هستید.پس جالب است بدانید که گوگل رویکرد خود در این زمینه را تغییر داده است.با ما همراه باشید.

در سال 1997 میلادی، مصرف محتوای اینترنتی عمدتا در کامپیوترهای دسکتاپی و لپ تاپ ها اتفاق می افتاد و دستگاه های موبایلی محبوبیت امروز خود را نداشتند و دست کم یک دهه بعد توانستند به پایگاهی برای حضور کاربران در فضای وب بدل شوند.

اما همانطور که تایید می کنید رفته رفته بر میزان کاربران این گجت ها افزوده شد و حالا حتی گفته می شود که تا سال 2020 بالغ بر 75 درصد از کاربران فضای آنلاین را دارندگان دستگاه های موبایل تشکیل می دهند.

گوگل نیز با در نظر داشتن همین مساله تصمیم گرفت که ایندکس محتوای وب را در وهله نخست با استناد به کاربران موبایلی انجام دهد و روشن است که اگر وبمسترها تدابیر لازم را برای پیکره بندی وبسایت های خود روی دستگاه های موبایلی انجام داده باشند قطعا از این تصمیم خشنود خواهند شد.

غول نرم افزاری دنیا با توجه به اهمیت این مساله در اعلامیه ای بیان کرده است:

ما بر اهمیت این تغییر رویکرد در ایندکس وبسایت ها واقف هستیم و اهمیت بالایی برای آن قائلیم. با در نظر داشتن همین مساله ظرف ماه های آتی و در مقیاس کوچک این مساله را در کانون تمرکز و توجه خود قرار خواهیم داد و بعد از اطمینان از مطلوب بودن تجربه کاربرانمان این تغییر را در مقیاس وسیع تری پیاده سازی خواهیم کرد.

البته وبسایت های رسپانسیو برای ابزارهای موبایل و آنهایی که محتوایشان به صورت داینامیک تغییر می یابد نیازی به اعمال تغییر نخواهند داشت، با این همه گوگل پیشنهاداتی را برای سایت های مختلف ارائه نموده که حاوی دستورالعمل هایی برای دستگاه های موبایل و دسکتاپ است. لذا محاسبات گوگل برای وبسایت هایی که صرفا برای کاربران دسکتاپی بهینه شده اند به همان شیوه فعلی صورت خواهد پذیرفت.

البته از یاد نبریم که یک وبسایت دسکتاپ-محور با کارایی بالا به مراتب از یک نسخه موبایلی سرشار از ایراد بهتر است و گوگل نیز در توصیه هایش به وبمسترها این موضوع را یادآور شده است.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نحوه اضافه کردن تولد به تقویم گوگل

نظرات در مورد : موبایل مهمترین ابزار برای ایندکس شدن سایت ها

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *