مقایسه ی اسمارت فونهای دارای بهترین کیفیت دوربین

در این روزها ، تلفنهای همراه آن کارایی های سنتی خود را از دست داده اند و تقریبا به آچار فرانسه ی همراه ما تبدیل شده اند . بسیاری از نیازهای ما از طریق آنها برطرف میشود و علاوه بر سرگرمی ، به یک عضو جدانشدنی از زندگی روزمره ی ما تبدیل شده اند . یکی از مهمترین قابلیتهایی که این روزها هم برای تولیدکننده و هم برای خریداران بسیار اهمیت دارد ، کیفیت و قدرت دوربین اسمارت فونهای محبوبشان است که معمولا به عنوان یکی از فاکتورهای مهم یک دیوایس برای خرید میباشند .

596497-smartphone-camera

در چند سال گذشته ، دوربینهای تلفنهای همراه ، پیشرفت زیادی از لحاظ کیفیت و کارایی داشته اند و تقریبا جای دوربینهای دیجیتال را گرفته اند . اوج این اتفاق در سال 2013 و با عرضه ی محصولات جدید چندین غول دنیای اسمارت فونها اتفاق افتاد . سامسونگ Galaxy S4 و Galaxy Note 3 را در جواب آیفونهای 5c و 5s اپل به بازار فرستاد . گوشی قدرتمند HTC One عرضه شد . نوکیا اسمارت فون Lumia 1020 را با ابردوربین دیجیتال تحویل بازار داد . موتورولا به همان سبک سابق و با Moto X وارد رقابت شد . گوگل Nexus 5 را عرضه کرد و ال جی هم گوشی G2 را معرفی کرد . امروز قصد داریم تا در این پست ، این 9 اسمارت فون برتر سال 2013 را که دارای بهترین دوربینها در بین سایرین هستند ، با یکدیگر مقایسه کنیم .

 سایز و ابعاد

1

از لحاظ سایز تنوع زیادی بین آنها وجود دارد . از سایز کم آیفون 5S گرفته تا سایز بزرگ و تبلت گونه ی Galaxy Note 3 که البته یک فبلت است . از لحاظ ضخامت نیز آیفون 5s و Galaxy Note 3 از همه نازکتر هستند .

[divider]

وزن

2

وزن ها هم خیلی مهم هستند و موقع انتخاب حتما باید موردتوجه قرار بگیرند . بازهم آیفون جدید 5s کمترین وزن را در بین سایرین دارد و Galaxy Note 3 با وزن 168 گرم و Lumia 1020 با وزن 158 گرم ، سنگین ترین های این لیست میباشند .

 [divider]

جنس بدنه

3

جنس بدنه و کیفیت ساخت نیز از مهمترین ویژگی های تمایزدهنده می باشد که البته در این لیست به جز iPhone 5s و HTC One که بدنه ی آلومینیومی دارند ، بقیه از پلاستیک سخت ساخته شده اند .

 [divider]

رنگ بندی

4

به جز گوشی Moto X که در 18 رنگ مختلف قابل سفارش است ، اکثر دیوایس های دیگر دارای دو یا سه رنگ هستند و معمولا هم دارای رنگهای مشکی ، سفید و نقره ای هستند .

 [divider]

نمایشگر

5

سایز صفحه نیز در هنگام خرید باید با توجه به نیازهای آینده ی شما انتخاب شود . افرادی هستند که صفحه های با سایز کمتر مانند آیفون 5s و 5c را با کیفیت رتینا میپسندند ، گروهی نیز هستند که از تماشای فیلم و بازی در صفحه های بزرگ Galaxy note 3 و یا Nexus 5 لذت بیشتری میبرند . تراکم پیکسل ها نیز که برحسب dpi بیان میشود ، کیفیت تصاویر خروجی را تعیین میکند .

بیشتر بخوانید  تحولی جدید در دوربین ها با معرفی گوگل کلیپس ایجاد شد

 [divider]

حافظه ی ذخیره سازی

6

به غیر از Lumia 1020 که تنها در ظرفیت 32 GB فروخته میشود ، بقیه ی موارد این لیست دارای ظرفیتهای مختلفی هستند که شما میتوانید در هنگام خرید ، از بین آنها متناسبترین را انتخاب کنید . بعضی از آنها هم قابلیت اضافه شدن ظرفیت از طریق کارتهای SD دارند مانند Galaxy Note 3 و برخی هم مانند آیفون 5s ، ظرفیتشان غیرقابل تغییر است .

 [divider]

مصرف باتری

7

از لحاظ ظرفیت باتری ، آیفون 5c کمترین و Galaxy Note 3 دارای بیشترین ظرفیت باتری است ؛ البته این به معنی افزایش ظرفیت شارژدهی نیست ، مثلا در شرایط یکسان ، آیفون 5c  توانسته است یک ساعت بیشتر از Galaxy Note 3  شارژ خود را نگه دارد . باتری و وضعیت مصرف شارژ نیز نکته ی بسیار مهمی برای انتخاب یک دیوایس است .

 [divider]

دوربین

8

مطمئنا Lumia 1020 با دوربین 41 مگاپیکسلی خود ، انتخاب بسیار واضحی در بین دیگر اسمارت فونهای موجود در این لیست است . HTC One نیز با اینکه یک دوربین 4 مگاپیکسلی دارد ، اما در مواردی مانند عکس برداری در شب و بزرگنمایی ، قدرت بسیار بالایی از خود نشان میدهد .

 [divider]

سیستم عامل

9

آیفون های ساخت اپل و Lumia ، تنهای دیوایسهایی هستند که دارای سیستم عاملی به جز اندروید هستند . لومیا که یک ویندوز فون است و آیفونهای اپل نیز دارای سیستم عامل iOS هستند که رقیب اصلی اندروید نیز محسوب میشود .

 [divider]

رابط کاربری صوتی

10

Lumia تنها تلفنی در این لیست است که این قابلیت را ندارد که آنهم به خاطر ویندوز فون بودن آن است . دو رقیب اصلی نیز Google Now و Siri اپل هستند که هرروز به امکانات و کاربردهایشان افزوده میشود .

 [divider]

سنسور تشخیص اثرانگشت

11

این ویژگی جالب و البته تاحدودی هم نو و جدید را تنها میتوانید با خرید آیفون 5s اپل داشته باشید . مطمئنا بازکردن قفل دیوایس با اسکن اثرانگشت خیلی هیجان انگیزتر از بازکردن آن با استفاده از Pattern و یا واردکردن Passcode میباشد .

 [divider]

پردازنده

12

تنها تلفن 64 بیتی این لیست ، آیفون 5s میباشد که با چیپ A7 خود به همراه پردازنده ی Snapdragon 800 در G2 و Nexus 5 ، قویترین های این دسته هستند .

 [divider]

RAM

13

حافظه ی موقت یا همان RAM ، یکی از مهمترین عوامل در سرعت و کارایی یک اسمارت فون است . Note 3 با RAM سه گیگابایتی خود ، پیشنهاد خوبی به عنوان یک فبلت جدید است .

امیدواریم این مقایسه ها به شما کمک کند تا از بین بهترین دیوایسهایی که در سال 2013 عرضه شده اند و دارای برترین دوربینها بین دیگر محصولات برخوردارند ، انتخاب خود را انجام دهید و در هنگام خرید ، بتوانید بهترین انتخاب را بر مبنای نیازهای خود انجام دهید .

 منبع : Gizmag

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مقایسه ی اسمارت فونهای دارای بهترین کیفیت دوربین

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *