معرفی مرگبارترین غذاها که در آشپزخانه شما قایم شده اند

ما عاشق غذاها هستیم. عشق به غذاها آنقدر در ما زیاد است که اتاق های ذخیره ویژه ای برای آن ها قرار داده ایم، به پخت و پز می پردازیم و حتی برنامه های تلویزیونی مرتبط با آن ها را می بینیم. غذاها را به عنوان “سرگرمی” می شناسیم و با خوردن آن ها لذت می بریم. تشخیص طعم، بو و مزه غذاها برایمان راحت است. اما گاه تنوع غذاها آنقدر در زندگیمان زیاد است که اختیار تک تک آن ها را از دست می دهیم. ما در این مقاله به معرفی غذاهای مرگباری می پردازیم که ممکن است در این سیل انبوه آن ها را برای نخستین بار بشناسید.

1. دانه های میوه

phبرخی از رایج ترین، تازه ترین و محبوب ترین میوه ها هسته های خطرناکی دارند. هسته های گیلاس، سیب و حتی هلو متشکل از نوعی “هیدروژن سیانید” به نام اسید پروسیک هستند.

هیدروژن سیانید یا اسید پروسیک هردو به طور یکسان برای انسان ها و پستانداران فوق العاده سمی هستند و با بالا بردن غلظت می تواند تنها در چند دقیقه موجب مرگشان شود.

پس پیش از خوردن میوه ها اطمینان حاصل کنید هسته شان را خارج کرده اید.

2. بادام هندی خام

hnبرخلاف باور عموم، بادام هندی هسته میوه است. و مانند هسته دیگر میوه ها می تواند خطرناک باشد. بادام هندی حاوی یک ماده شیمیایی خطرناک تحت عنوان “اوروشیول” می باشد. اوروشیول مربوط به یک پیچک سمی است که موجب واکنش های شدید آلرژیک می شود.

خوشبختانه، بادام هندی های موجود در فروشگاه ها بدلیل فرآیند آماده سازی (پخت، بو داده شدن و بخارپز) سم زدایی شده اند.

3. ریواس

rهیچ چیز به اندازه پای ریواس خوشمزه نیست. و فواید ریواس حیرت انگیز است.

اما هیچ می دانید برگ های ریواس سمی هستند؟ برگ های ریواس بدلیل داشتن سم شناخته شده به نام اسید اگزالیک می تواند منجر به سنگ کلیه شود. فقط کافی است چندتا برگ ریواس بخورید تا بیمار شوید. و اگر بیشتر از چندتا بخورید مطمئنا دچار عواقب مرگبار می شوید.

4. جوز هندی

joآیا می دانید جز هندی توهم زاست؟ درست است! این ادویه به ظاهر بی آزار در آشپزخانه تان یک راز کوچک کثیف به دنبال دارد.

شما با مصرف فقط 0.2 اونس جوز هندی می توانید تشنج کنید. و با مصرف 0.3 اونس از آن ممکن است دچار یک حمله ناگهانی شدید شوید! خوردن جوز هندی ممکن است منجر به “جنون جوزی” شود که به توهم و سردرگمی می انجامد.

5. عسل خام

ho

عسل خام غیرپاستوریزه غالبا شامل Graynotoxin می باشد که منجر به عوارض جانبی از جمله تعریق بیش از حد، ضعف، تهوع و استفراغ می شود. این علائم می تواند تا 24 ساعت به طول انجامد. به این واکنش ها عنوان “مسمومیت عسل” داده اند. بنابراین برای در امان ماندن فقط عسل پاستوریزه بخرید.

6. دانه های کرچک
karچه کسی فکر می کرد این دانه های به ظاهر بی ضرر به مرگ بیانجامند؟ دانه های کرچک حامل نوعی سم تحت عنوان “ریسین” هستند که جزء کشنده ترین سم ها برای انسان شناخته شده است.

ریسین به عنوان یک عامل جنگ مورد بررسی قرار گرفته است. و حتی گزارش شده است ماموران مخفی و آدم کش ها از این سم استفاده کرده اند.

7. لوبیا لیما

luلوبیا کره ای یا لوبیا لیما مانند بسیاری از حبوبات دیگر بی گناه است اما به جز زمانیکه خام خورده شود. مصرف خام این لوبیاها کشنده هستند. چرا که حاوی مقدار زیادی سیانید می باشند. بنابراین موقع خوردن این نوع لوبیاها باید اطمینان حاصل کنید که کاملا پخته شده اند.

8. بادام زمینی

bاجازه ندهید آقای بادام زمینی شما را فریب بدهد. بادام زمینی می تواند جزء مرگبارترین خوراکی ها باشد. حدود 1% از جمعیت آمریکا به بادام زمینی آلرژی دارند. و بادام زمینی شایع ترین علت مرگ مرتبط به آلرژی مواد غذایی به شمار می رود. بنابراین اگر مطمئن نیستید به این خوراکی حساسیت دارید یا نه، بیشتر مراقب باشید!

9. جوانه لوبیا

oiجوانه های لوبیا بسیار خوشمزه هستند. بخصوص که در سالادها و ساندویچ ها استفاده شوند. اما مراقب باشید. حداقل 30 مورد گزارش بیماری ناشی از مصرف خام و کم پخته شده جوانه لوبیا بوده است.

از آنجا که جوانه های لوبیا در رطوبت رشد می کنند، متاسفانه محیط برای رشد باکتری ها مساعد است.

10. ماهی تُن

09حتما شما هم از ماهی تُن مصرف می کنید. باید بگویم این ماهی حاوی جیوه است. وقتی که شما ماهی تُن حاوی جیوه می خورید، جیوه ممکن است از طریق کلیه هایتان عبور کرده و کلا دفع شود و یا به مغزتان برود و دیوانه تان کند!

بنابراین در مصرف ماهی تُن محدودیت ایجاد کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی مرگبارترین غذاها که در آشپزخانه شما قایم شده اند

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *