معرفی غذاهای مفید برای سلامت قلب

در حالیکه سال های اخیر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی کاهش یافته است، هنوز آنرا به عنوان “قاتل شماره یک آمریکایی” می شناسند. اما خبر خوب این است که ما یک تُن اطلاعات درباره پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی داریم که شامل حمله و سکته قلبی هستند. واضح است که خوردن غذاهای مفید و داشتن زندگی سالم (مانند ورزش بیشتر) تفاوت زیادی ایجاد می کند. بنابراین، ما در این مقاله فهرستی از غذاها را ارائه داده ایم تا صدای تیک تاک خوشحال قلبتان را در آینده بشنوید.

  • حلیم جو دوسر78

“حلیم جو دوسر” سرشار از فیبر محلول است که به نوبه خود قادر به کاهش کلسترول می باشد. حلیم جو دوسر به مانند اسفنج در دستگاه گوارش عمل کرده، کلسترول را در آب خیسانده و آن را بدون جذب به جریان خون از بدن دفع می کند.

  • ذغال اخته (بلوبری)

vv

نه فقط ذغال اخته، بلکه توت فرنگی و دیگر توت ها مفید هستند. بر اساس مطالعه اخیر، زنان 25 تا 42 ساله ای که بیشتر از سه وعده در هفته ذغال اخته و توت فرنگی مصرف کردند،  تا 32% کمتر از کسانیکه مصرف نکردند در خطر ابتلا به حمله قلبی بوده اند. با توجه به مطالعات، ترکیبات شناخته شده تحت عنوان آنتوسیانین ها و فلاونوئیدها (که آنتی اکسیدان هستند) ممکن است فشار خون را کاهش داده و عروق خونی را منبسط می کنند. آنتوسیانین ها به گیاهان رنگ قرمز و آبی می بخشند.

  • آواکادو

9

این میوه های نرم و خوشمزه برای تامین چربی های سالم قلب و بدن شهرت خوبی دارد. آواکادوها مانند روغن زیتون سرشار از چربی های اشباع نشده هستند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و کلسترول خون را پائین می آورد. همچنین این میوه ها آنتی اکسیدان ها و پتاسیم سرشاری دارند. شما می توانید آواکادو را به تنهایی یا همراه با گوجه فرنگی (برای داشتن قلب سالم) میل کنید.

  • انار

96

انارها حاوی آنتی اکسیدان های متعدد از جمله پلی فنل ها و آنتوسیانین ها هستند که مانع از سفت شدن رگ ها می شوند. یک مطالعه در زمینه بیماران مبتلا به بیماری های قلبی نشان داد که نوشیدن روزانه آب انار بیش از سه ماه به بهبود جریان خون به قلب کمک می کند. بنابراین، در برنامه غذاییتان انار را قرار دهید. و اگر انار دوست ندارید حتما ترکیب آن با سیب را میل کنید. برای قلبتان مفید است!

  • دانه کتان

9lk

دانه های کتان به مفیدی تخم شربتی ها هستند. تخم شربتی ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این تنها یک دلیل بر مفید بودنشان محسوب می شود. از دلایل دیگر، میزان فیبر بالای آن ها می باشد. علاوه بر این، هزاران راه برای لذت بردن از تخم های کتان و تخم شربتی وجود دارد. شما می توانید آن ها را با سایر مواد غذایی اعم از توت خشک، ذغال اخته و حلیم جو دوسر استفاده کنید. حتی می توانید با مخلوط شیر سویا و میوه جات یک اسموتی خوشمزه تهیه کنید.

  • کلم بروکلی، کلم پیچ و اسفناج

zسبزیجات سبز ممکن است به قلب شما سلامت فوق العاده ببخشند. سبزیجات ذکر شده سرشار از کاروتنوئیدها هستند که مانند آنتی اکسیدان ها عمل کرده و بدنتان را عاری از ترکیبات مضر می کند. همچنین آن ها سرشار از فیبر، تن ها ویتامین و مواد معدنی هستند. کلم حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می باشد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی غذاهای مفید برای سلامت قلب

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *