مشکل روشن نشدن کامپیوتر

 

 

در این مقاله میخواهیم به برسی دلایل روشن نشدن کامپیوتر و راه حل ها بپردازیم پس اگر شما هم چنین مشکلی دارید با ما همراه باشید .

اتصالات

احتمال اینکه سیم برق اتصالی داشته یا به هر دلیل دیگری قطع باشد وجود دارد پس سیم ها را برسی کنید تا مطمعن شید برق به درستی به سیستم میرسد.

مشکل رابط

اگر از سیم های رابط که دارای چند پریز هستند برای برق رسانی استفاده میکنید برای مطمعن شدن سیم ها را مستقیم به پریز برق روی دیوار وصل کنید ( اگر همچنان با وصل کردن به پریز اصلی کامپیوتر روشن نشد حتما با وسیله ای دیگر از سلامت پریز مطمعن شوید)

سخت افزار جدید

اگر اخیرا هرگونه سخت افزاری به سیستم خود اضافه کردید پیشنهاد می شود آن را قطع و به طور موقت آن را جدا کنید تا مطمعن شوید که مشکل ایجاد شده بر اثر وصل کردن آن قطعه نبوده باشد.

مشکل کابل

مطمعن شوید که کابل هایی که به پشت سیستم وصل میشود از سلامت کامل برخوردار باشد.

دکمه پشت کیس

در قسمت پشتی بعضی از کیس ها دکمه ای برای قطع و وصل برق وجود دارد ((ON/OFF  (0/1)مطمعن شوید سالم و روشن است.

منبع تغذیه اشتباه

اگه خود شما کیس را اسمبل کردید امکان این که منبع تغذیه ای که انتخاب کرده اید برای سیستم شما نامناسب باشد.

مشکل باتری

اگر از لپ تاپ استفاده میکنید ممکن است که باتری شما آسیب دیده باشد.اگر وقتی که سیم شارژر به کامپیوتر وصل است مشکلی برای روشن کردن سیستم ندارید و وقتی که آن را جدا می کنید سیستم شما خاموش شده و روشن نمی شود شما باید باتری لپ تاپ را تعویض کنید.

سخت افزار

وقتی کامپیوتر شما میخواهد روشن شود سیستم شما اجزای سخت افزاری شما را تست می کند و اگر هرکدام از آن اجزا در تست کار نکنند سیستم روشن نمیشود پس از اتصال صحیح سخت افزار ها و کابل ها اطمینان حاصل کنید ( کیس را باز کرده و اجزا را برسی کنید)

منبع تغذیه

اگر بعد از انجام دادن مراحل بالا موفق به روشن کردن سیستم خود نشدید امکان این که یکی از قسمت های سخت افزاری شما از کار افتاده باشد زیاد است به طور مثال در اکثر مواقع که سیستم روشن نمی شود پاور دچار مشکل شده است و نیاز به تعویض دارد.حال اگر از لپ تاپ استفاده میکنید و تجربه باز کردن آن را ندارید پیشنهاد می شود که سیستم را به شخصه باز نکنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مشکل روشن نشدن کامپیوتر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    من دیروز کامپیوترم رو روشن کردم و بعد از چند ثانیه که ویندوز بالا اومد کامل خواموش شد
    درب کیس رو باز کردم همه چیز سالم بود و بوی سوختگی نمیومد
    دکمه کیس رو که میزنم کمتر از 1ثانیه چراغ قرمز کیس روشن و بعدش خاموش میشه
    مشکل چیه؟