مراسم رونمایی از نسخه جدید سیم پی

شرکت آلتون تک (Alton Tech) توسط جمعی از اساتید، مدیران و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با هدف ارتقاء سطح زندگی و کار مشتریان از طریق ارائه راهکارهای نوین و موثر با استفاده از دانش روز دنیا در حوزه فن آوری اطلاعات تاسیس شده و قصد دارد با کمک فارغ التحصیلان با استعداد دانشگاه های معتبر کشور و حمایت از ایده های نوآورانه جزء بازیگران معتبر صنعت فن آوری اطلاعات باشد.
آلتون تک از سال۹۱ فعالیت خود را تحت عنوان اولین شرکت مجموعه با نام “تجارت الکترونیک آلتون” در حوزه تجارت الکترونیک آغاز نمود و در طی این سال ها با رویکرد ارائه راهکارهای نوین برای بهبود زندگی و کسب و کار مشتریان بر پایه دانش و فن آوری روز دنیا در حوزه فن آوری اطلاعات در تلاش بوده تا گره از مشکلات مشتریان خود بگشاید.

شرکت آلتون تک در دو حوزه تجارت الکترونیک (با شرکت تجارت الکترونیک آلتون) و حوزه سرویس و محتوا (با شرکت آلتون تلکام تک) فعال است.

از محصولات شرکت مذکور می توان به سیم پی (SIMPAY)، سیم سند (SimSend)، نبشت، سیم پلی (SimPlay)، سیم کلاب (SimClub) و سیم باکس (SimBox) اشاره کرد.

حال اگر بخواهیم به توصیف و تفسیر سیم پی (SIMPAY) بپردازیم این محصول عبارت است از سیم‌ پی یک سامانه جامع برای ارائه خدمات و محصولات الکترونیک بر بسترهای مختلف است. زیرساخت سیم‌ پی به شکلی طراحی شده که قابلیت فروش و ارائه انواع محصولات و خدمات الکترونیک را به کاربران فراهم می کند. همچنین طراحی فنی سیم‌ پی به گونه‌ای صورت گرفته که اضافه شدن محصولات به آن در کمترین زمان امکان‌پذیر می‌شود. محصولات کنونی سیم‌ پی از این قرارند:

  • بلیت‌های مسافرتی (بلیت قطار، هواپیما، اتوبوس)
  • بلیت سینما و تئاتر
  • استعلام و پرداخت قبوض شهری و تلفن همراه
  • استعلام و پرداخت ریز جرایم رانندگی
  • پرداخت اقساط بیمه
  • انواع گیفت کارت
  • اتوشارژ، پین شارژ، اینترنت، خدمات اپراتوری…
  • کارت های مخابراتی (افغان کارت و کارت هوشمند)

سیم‌ پی علاوه بر ارائه خدمات و محصولات ذکر شده از طریق باشگاه مشتریان و کیف پول متصل به آن چرخه کاملی از اکوسیستم را شکل می‌دهد. به این شکل که کاربران با عضویت در باشگاه مشتریان به ازای هر تراکنش خود امتیاز و اعتباری کسب می‌کنند. آن‌ها با استفاده از این امتیازها می‌توانند رتبه خود در باشگاه را ارتقا بخشند (کاربر طلایی و نقره‌ای) و به این شکل در خریدهای خود از سیم‌پی تخفیف‌های ویژه دریافت نمایند. همچنین با اعتبار جمع شده خود در باشگاه مجدد می‌توانند از داخل سیم‌ پی خرید انجام دهند.

مبنای توسعه ی سیم‌ پی ایجاد یک سامانه توزیع شده با اهداف زیر است:

  1. امکان تجمیع سرویس‌های کاربردی متنوع
  2. حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران
  3. سرعت پاسخگویی بالا
  4. راحتی استفاده برای تمامی طیف‌های کاربری
  5. امکان گسترش سریع

از چالش های پیش رو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. پلت فرم‌ها و تکنولوژی‌های مختلف: سرویس پروایدر های مختلف هر کدام دارای یک پلت فرم، معماری، مدیریت خطا، تصدیق هویت و زیر ساخت ارتباطی خاص هستند. ما میبایست تمام سرویس ها را تجمیع کرده و در قالب یک پلت فرم جامع ارائه دهیم. از این رو ما سیستم را مبتنی بر معماری سرویس گرا طراحی و پیاده‌‌سازی کردیم.
2. امنیت در عین سادگی استفاده: امنیت در سیم پی را میتوان از جنبه های مختلف بررسی کرد. با توجه به وجود اپلیکشن های مختلف(مثل: نسخه ای اندرویدی، IOS، سایت و …) برای ارائه ای سیم پی، میبایست هسته ای اصلی کاملا مستقل و غیر قابل نفوذ طراحی میشد.از همین رو احراز هویت و اعتبار سنجی درخواست، بر روی تمام متد های موجود صورت گرفت تا امکان سو، استفاده به کاربران بدرفتار داده نشود.
3. پشتیبانی از پلت فرم های مختلف: قابلیت دسترسی از روی پلت فرم های مختلف یکی از اصلی ترین دغده های ما در طراحی سیستم محسوب می شد.
4. پشتیبانی از بستر های مختلف پرداخت: پرداخت از طریق درگاه های پرداخت مختلف مانند: پرداخت آنلاین، پرداخت آفلاین، پرداخت درون برنامه ای و موارد دیگر.
5. پیچیدگی بالای تست و به روزرسانی: اصولا در نرم‌افزارهایی که باید با سرویس‌دهنده‌های مختلف در ارتباط باشند، به خاطر ماهیت کاری (تغییرات بسیار زیاد و انجام تراکنش های بالا)، هزینه ای تست و نگهداری از لحاظ زمانی و مالی بسیار بالا است.
6. نگهداری آسان: همان طور که اشاره شد، به علت هزینه و بیچیدگی بالای تست، عیب یابی و به روز رسانی سیستم بسیار دشوار خواهد بود. از این رو تا حد امکان باید طراحی ماژولار و با کمترین وابستگی صورت میگرفت.
7. تعداد بالای درخواست‌ها: مدیریت ترافیک شبکه و سرور از موارد بسیار حساس در فاز تحلیل بودند. با توجه به حجم بالای تراکنش های روزانه و محصولات متنوع در سیم پی، همواره قابلیت پاسخگویی سریع از دغدغه های اصلی مدیریت و تیم فنی بوده و هست. از این رو تمام تراکنش ها به شکل Async و با قابلیت اعتماد بالا انجام می شوند.
8. گسترش سریع: استاندارد سازی روال توسعه ای محصولات به منظور امکان اضافه کردن موازی و یا حتی امکان اضافه کردن یک محصول جدید بوسیله خود سرویس دهنده از دیگر دغده های ما در فاز تحلیل بود.

وجه تمایز:

  1. طراحی منطبق با استاندارد‌های روز دنیا
  2. امنیت بالا
  3. قابلیت اعتماد بالا
  4. سرعت بالا
  5. مقاوم در برابر خرابی
  6. راحتی استفاده
  7. طراحی منحصر به فرد رابط کاربری
  8. تنوع محصولات
  9. کانال‌های پرداخت متنوع

اهداف آتی:

  • تنوع پرداخت
  • محصولات جدید
  • هوشمند سازی فرآیند ها
  • نوآوری

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مراسم رونمایی از نسخه جدید سیم پی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *