مراحل ثبت شرکت پیمانکاری تا اخذ گواهینامه صلاحیت [ رپورتاژ‌ آگهی]

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری تا اخذ گواهینامه صلاحیت

رپورتاژ‌ آگهی : شاید نام شرکتهای پیمانکاری را زیاد شنیده باشید درقانون تجارت ما  شرکتی باعنوان شرکت پیمانکاری وجود ندارد, موضوع شرکتهای که به امورپیمانکاری می پردازند باعث شده که عموم مردم این شرکتها را به عنوان شرکتهای پیمانکاری بشناسند  این دسته از شرکتها در قالبهای با مسئولیت محدود ، سهامی خاص و یا تعاونی  دراداره ثبت شرکتها به ثبت می رسند. طراحی موضوع فعالیت شرکت یکی از موارد اساسی برای ثبت شرکت به حساب می آید.پیمانکاران اشخاص حقیقی یا حقوقی می باشند که در رشته ای مختلفی فعالیت می نمایند  در اینجا اشاره ای به پیمانکاران حقوقی داریم.

شرکتهای پیمانکاری در رشته های ساختمان وابنیه ، راه وترابری، نیرو، تاسیسات وتجهیزات و… می توانند فعالیت نمایند  برای شرکت در مناقصات شرکتهای پیمانکاری می بایستی تشخیص صلاحیت شوند.مرجع رسیدگی به این صلاحیتها  سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می باشد.صاحبان شرکتهای پیمانکاری برای احراز صلاحیت می بایستی ابتدا در سامانه تشخیص صلاحیت  عوامل نظام  فنی واجرائی ثبت نام نمایند این ثبت نام  در دو مرحله صورت می پذیرد.

ابتدا می بایستی در  سامانه پست الکترونیک چاپار یک ایمیل برای شرکت ایجاد گردد و ایمیل مذکور را  به همراه شناسه کاربری که ایجاد کرده ایم در سامانه ساجات درج نماییم  در این صورت سامانه تشخیص صلاحیت عوامل نظام  فنی  واجرائی (ساجات) یک گذرواژه به ایمیل ارسال می نماید با این گذر واژه می توان برای اخذ گذرواژه دوم اقدام نمود برای دریافت آن می بایست فرم ثبت نام را درسامانه مذکور تکمیل و از طریق پست به  سازمان مدیریت برنامه بودجه کشورارسال نمائیم. پس از حدود20روز  اگر ثبت نام و تکمیل مدارک صحیح باشد گذرواژه دوم ونهائی به آدرس ایمیل ارسال می گردد. با داشتن این گذر واژه می توان وارد محیط اختصاصی شرکت پیمانکاری شد و موارد خواسته شده را تکمیل ومدارک مربوطه را بارگذاری و سپس برای کارشناسی ارسال نمود .

فعلا طبق آخرین بخشنامه شرکتهای پیمانکاردر 5 پایه و 11 رشته می توانند تقاضای صلاحیت داشته باشند که برای تشخیص صلاحیت پایه های5 و4و 3 سازمان مدیریت استان محل ثبت شرکت و پایه های2و1 را سازمان مدیریت کشور  به عهده دارد. البته آخرین بخشنامه مربوط به سال1381می باشد واحتمال تغییر این بخشنامه نیز می باشد. شرکتهای پیمانکاری که تاکنون فعالیتی انجام نداده اند و تازه تاسیس می باشد ابتدا بایستی تقاضای خود را درپایه 5 و نهایتا در دو رشته در سامانه  ساجات ثبت وارسال نمایند. قبل ازارسال توسط متقاضی هزینه های کارشناسی براساس پایه و رشته درخواستی محاسبه و بصورت الکترونیکی  پرداخت می گردد. پس از بررسی کارشناسان سازمان مدیریت  و اخذ تائیدیه های یکم و دوم وسوم وپنجم  نهایتا تشخیص صلاحیت و درپایان صدورگواهینامه می انجامد گواهینامه تشخیص صلاحیت پیمانکاران در سامانه نیز قابل شناسائی و استعلام می باشد اعتبار این گواهینامه 4 سال می باشد . البته پس از اخذ این گواهینامه  تمامی تغییرات شرکت بایستی در سامانه ساجات ثبت گردد.

این گواهینامه رشته و توان وظرفیت شرکتهای پیمانکاری را نشان می دهد و شرکتهای پیمانکاری با اخذ این گواهینامه به راحتی میتوانند در مناقصات شرکت نمایند.ظرفیتها و تعداد کارهای مجاز برای هر پایه در گواهینامه صلاحیت  شرکت قید گردیده است . کارشناسان  موسسه حقوقی هما آمادگی خود را برای مشاوره و انجام مراحل ثبت شرکت پیمانکاری  و نهایتا اخذ گواهینامه صلاحیت ( اخذ گرید، رتبه) اعلام میدارد.sabtehoma.com

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مراحل ثبت شرکت پیمانکاری تا اخذ گواهینامه صلاحیت [ رپورتاژ‌ آگهی]

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *