مخترع کلاه دوچرخه سواری تاشو برنده جایزه James Dyson شد

طراح کلاه دوچرخه سواری تاشوی قابل بازیافت تحت عنوان “EcoHelmet” امسال برنده جایزه James Dyson (جیمز دایسون) شد. برنده جایزه امسال، “Isis Shiffer” از کاغذهای بازیافت شده یک ساختار لانه زنبوری ایجاد شده در پوشش کلاه ایمنی برای حفاظت سر دوچرخه سواران در برابر ضربه از جهات گوناگون ساخته است. این پوشش زیست تخریب پذیر تا سه ساعت در برابر بارش باران مقاوم می باشد و در این مدت نسبتا کوتاه ضد آب محسوب می شود.

خانم Shiffer فارغ التحصیل موسسه طراحی Pratt نیویورک است که با برنده شدن 30,000 پوند در این رقابت راه را برای دیگر فارغ التحصیلان و دانشجویان باز کرد.

k

خانم Shiffer به پاس موفقیت کسب کرده گفته است: “من به اندازه کافی خوش شانس بوده ام که نیمسال را در کالج سلطنتی هنر و امپریال لندن سپری و تحصیل کرده ام. و از این رو، به آزمایشگاه کالج امپریال دسترسی داشته ام. آن ها برای تنظیم و ساخت کلاه ها استانداردهای اروپائی را مد نظر قرار داده و به من امکان جمع آوری اطلاعات کافی در حوزه پیکربندی ساختار لانه زنبوری کلاه دوچرخه سواری “EcoHelmet” با حفظ توسعه برای دوام و زیست تخریب پذیری دادند.”

همچنین او توضیح داد: “طرح فروش کلاه های ایمنی دوچرخه سواری “EcoHelmet” در ایستگاه های دوچرخه سواری مانند لندن منصوب خواهد شد. و هرکس با قیمت 4 پوند می تواند یک کلاه ایمنی خریداری کند.”

9James Dyson، مردی که جاروبرقی بدون کیسه ذخیره را اختراع کرد، درباره این ابداع گفته است: “اختراع کلاه EcoHelmet یک راه حل فوق العاده ظریف برای یک مشکل بدیهی است. سادگی این ابداع در تحقیق و توسعه موثر و گیرا است. من مشتاقانه منتظر دیدن کلاه های EcoHelmet در صنعت دوچرخه سواری جهان هستم.”

به گفته وزارت حمل و نقل، سال 2015 بیش از 3200 صدمات جدی به دوچرخه سواران در جاده وارد شده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مخترع کلاه دوچرخه سواری تاشو برنده جایزه James Dyson شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *