غذاهای فوق العاده مفید برای بانوان

بدن بانوان نیازهای مختلف دارد. سالم غذا خوردن از همه مهم تر است. اما برخی موادغذایی خاص در مسائل زنانه مانند پوکی استخوان، بارداری و سرطان سینه دخیل می باشند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی غذاهای فوق العاده مفید برای بانوان به منظور حفاظت از بدن و کارکرد متناسب با سن بپردازیم.

سویا 

دانه های خوشمزه سویا سرشار از فیبر، چربی های خوب و ترکیبات استروژن به نام ایزوفلاون می باشند. اگر ایزوفلاون را نمی شناسید، باید آن را به عنوان دوست دوران یائسگیتان یاد کنید. همچنین به سرد و گرم شدن های بدن کمک می کند.

کلم پیچ

برگ های سبز کلم حامل بار ویتامین K به همراه کلسیم و ویتامین D به منظور حفظ استحکام استخوان ها و سلامت بیشتر است. بنابراین، تلاش کنید تا یک وعده از این خوراک را جزء مصرف های روزانه تان بگذارید. و بدین ترتیب، 20 درصد از ویتامین A و C بدنتان را تامین کنید.

مارچوبه 

کلم پیچ دوست ندارید؟ خب، می توانید به جای آن از مارچوبه به منظور تحکیم استخوان هایتان مصرف کنید. همچنین مارچوبه از آهن سرشار است. بنابراین، در مصرف این سبزی بکوشید.

گریپ فروت

احتمالا درباره فلانوئیدها شنیده اید که احتمال سکته در زنان را کاهش داده و به کارکرد قلب آن ها کمک می کند. (البته فلانوئیدها در پرتقال هم موجود هستند. اما گریپ فروت حاوی قند کمتر است.)

پاپایا

رنگ قرمز-نارنجی پاپایا ناشی از بتاکاروتن (در هویج) و لیکوپن (در گوجه فرنگی و هندوانه) است. لیکوپن شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم و سینه را پائین می آورد. همچنین پاپایا یک نوع آنتی اکسیدان قوی است که کلسترول و فشار خون را در سطوح سالم نگه خواهد داشت.

جگر

جگر به خاطر آهن و اسیدفولیک سرشار رقیب گیاه پرآهن اسفناج و لوبیا چشم بلبلی است. پس آن را دست کم نگیرید.

ماست کم چرب ساده

از 50 سال به بعد به کلسیم بیشتر نیاز خواهید داشت. اگر روزانه فقط 8 اونس ماست مصرف کنید تقریبا یک سوم از کلسیوم مورد نیازتان را دریافت خواهید کرد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : غذاهای فوق العاده مفید برای بانوان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *