عینک های تقریبا هوشمندی که مسخره به نظر نمی آیند

عینک های تقریبا هوشمندی که مسخره به نظر نمی آیند

یک کمپانی ساخت محصولات پوشش چشم و بیمه بینایی، در حال ساخت عینکی است که فعالیت ما را ثبت میکند و ظاهری شبیه به یک عینک معمولی دارد.
ممکن است ما با داشتن دستگاهی که بتوانیم با آن میزان فعالیت روزانه خود را دنبال کنیم، اندام متناسب تری داشته باشیم.
اگر بتوانید فعالیت خود را از طریق عینکی که همیشه بر صورت خود دارید دنبال کنید، چه نیازی به بازو بند جدا برای این کار است؟
VSP Global که بخش Marchon eyewear آن عینک هایی برای برند هایی مانند نایک و کلوین کلین تولید و توزیع میکند، در حال ساخت عینکی است که گفته میشود میتواند با دقت بالایی قدم های به چشم دارنده خود را بشمارد. و برعکس عینک های گوگل، آن پوشش های روی سری که گوگل در ژانویه فروش آن ها را متوقف کرد، عنیک های VSP که شرکت نام آن را پروژه نابغه گذاشته است، از تکنولوژی استفاده میکند که تقریبا تمام آن پنهان است.
جی سلز، یکی از مدیران آزمایشگاه تحقیقات VSP که روی این پروژه کار میکنند میگوید VSP مدتی ست که این عینک ها را روی کارمندانش امتحان میکند و تصمیم دارد که به زودی این تست را در بین مردم نیز انجام دهد، به امید آن که تا سال آینده بتواند آن را وارد بازار کند.
محبوبیت ابزار های پوشیدنی که برای دنبال کردن برنامه تناسب اندام به کار میروند، مانند ابزاری از کمپانی هایی مثل Fitbit و Garmin در طول چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است. اطلاعات جدید از محقق بازار تکنولوژی IDC نشان میدهد که خرید ابزار های پوششی در سه ماه اول سال 2015 سه برابر شده و به 11.4 میلیون رسیده است. و اکثر آن ها بازو بند هستند.
اکثر کسانی که این ابزار را میخرند، مدت زیادی آن را نگه نمیدارند. بنگاه مشاوره تکنولوژی Endeavour Partners اخیرا برآورد کرد که یک سوم خریداران در عرض شش ماه دیگر از ابزار های خود استفاده نمیکنند. مسلما دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد اما VSP امیدوار است که متصل کردن این دستگاه های پیگیری به وسیله ای که هر روز از آن استفاده میکنیم موثرتر باشد. و سلز میگوید که اضافه کردن این تکنولوژی به عینک ها هزینه چندانی در بر نخواهد داشت. و اضافه میکند :” امیدواریم که این در مورد تمام محصولاتمان صادق باشد.”
عینک های پروژه نابغه VSP
سلز یک نمونه اولیه عینک را به من نشان داد: یک فریم ساده تقریبا کلفت به رنگ مشکی مات، که از یک برند مارکون به نام دراگون ساخته شده بود. دسته سمت چپ شامل یک شتاب سنج، یک مغناطیس سنج، یک ژیروسکوپ و یک باتری قابل شارژ میباشد. که با بلوتوث به یک اپلیکیشن گوشی متصل میشوند که تعداد قدم هایتان را مبشمارد و مقدار کالری که سوزاندید را نشان میدهد. بر اساس گفته سلز در حال حاضر این عینک ها تا 4 روز بدون شارژ دوام دارند.
من میتوانستم احساس کنم که دسته سمت چپ بزرگتر از دسته سمت راست بود، اما در کل این عینک ها معمولی به نظر میرسیدند. مسلما خیلی بیشتر شبیه به یک عینک بود تا چیزی مانند گوگل گلاس.
با این حال برای این که پروژکت جینیس مناسب تمام اشخاص عینک پوش باشد، VSP باید چند مانع را پشت سر بگذارد. نمونه اوله به نظر از عینک های بدون سنسوری که خودم به چشم داشتم سنگین تر به نظر میرسیدند. به سختی میتوان تصور کرد که این موضوع، حداقل در اوایل استفاده دردسر ساز نمیشود.
همچنین این مشکل وجود دارد که این عینک ها چگونه شارژ خواهند شد. هم اکنون گیره شارژر روی دو نقطه آهنی روی دسته سمت چپ دستگاه قرار دارد. اما سلز فکر نمیکند که این کار راحت باشد، حداقل نه به اندازه ی صرفا در آوردن عینک و گذاشتنش روی میز. او اعتراف میکند که چند هفته ای طول میکشد تا به آن عادت کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : عینک های تقریبا هوشمندی که مسخره به نظر نمی آیند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *