عذرخواهی تلگرام از کاربران ایرانی / سخن وزیر ارتباطات در پی آن

“بالاخره خبرهای خوشی برای کاربران پیام رسان تلگرام در ایران داریم.”
این مطلبی بود که پاول دوروف،موسس این پیام رسان،در روزهای اخیر در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد.
وی در ادامه صحبت های خود درباره از کارافتادن
 تلگرام در ایران در هفته گذشته گفت.
اگرچه بعد از ارائه قابلیت جدید برای ساخت کانال تلگرام به محبوبیت آن بیش از پیش افزوده شد، اما دقیقا به همین دلیل نیز به مشلات جدی و سوء استفاده از آن برخورد کرد.
دوروف افزود : بنابراین تصور می شد که پیام رسان محبوب ما در این کشور مسدود شده است، با این حال هم اکنون این سرویس به وضعیت طبیعی خود بازگشت و وزارت ارتباطات ایران اعلام کرده که برنامه ای برای مسدود کردن تلگرام ندارد.وی همچنین علت اختلال به وجود آمده را طبق صحبت های وزیر ارتباطات کشورمان خرابی کابلهای ارتباطی ایران عنوان کرد و گفت این ارتباط ضعیف بسیاری از سرویس های پیام رسان غربی و نه تنها تلگرام را در ایران با مشکل مواجه کرد.

تلگرام فیلتر می شود ؟

مردم ایران می توانند از بهترین سرویس پیام رسان در دنیا استفاده کنند و از آنجا که اداره کنندگان مجموعه ما تأیید می کنند که گزارش دولت ایران مبنی بر خرابی کابلهای ارتباطی، محتمل است، ادعای قبلی من مبنی بر اینکه تلگرام در ایران مسدود شده نادرست بوده و یا حداقل عجولانه بوده است.در خصوص این موضوع، به خاطر هشدار نادرست از همه پوزش می خواهم.
گفتنی است که این تلگرام بود که حدود چند هفته پیش طی اختلالات پیش آمده در این برنامه در رفتاری عجولانه و نسنجیده اعلام کرد که این پیام رسان در کشور ما فیلتر شده است.

وی در انتها گفت مسئولان ایرانی تاکید کرده اند که کانال های مستهجن خط قرمز غیر قابل چشم پوشی آن ها است و اگر تلگرام در ایران همچنان دارای بوتهای غیراخلاقی و کانالهای مستهجن باشد آن را مسدود می کنند. حال من این اطمینان را می دهم که جایی برای نگرانی نیست چون اگر این تنها مشکل آن ها باشد ما برای آن تدابیر خاصی داریم.ما اخیرا بیشتر بوتها و کانالهای مستهجن را مسدود کرده ایم.
ما وضعیت خوبی در ایران داریم و امید بهترین را نیز داریم.

بیشتر بخوانید  دو هفته دیگر برای فیلترینگ تلگرام تصمیم گیری خواهد شد

پس از این صحبت ها وزیر ارتباطات با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب بیان داشت : مدیر تلگرام در پیامی به کاربران ایرانی از قضاوت نادرست و نسبت هایی که بی دلیل به وزارت ارتباطات داده بود عذرخواهی کرد.این شبکه پیام رسان اعلام کرده که به قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام می گذارد.
وی اضافه کرد حذف صفحات غیراخلاقی در شبکه های اجتماعی، که دغدغه خانواده ها و درخواست آنها از حاکمیت نیز است، همواره مدنظر ما در دولت و وزارت ارتباطات بوده و شبکه اجتماعی تلگرام نیز باید به آن احترام گذاشته و عمل کند.

نکته مهم در این باره این است که آن دسته از کانالهایی که بسته شده اند همچنان مسدود باقی مانده اند اما طبیعتا کانالهای جدید باز می شوند!

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : عذرخواهی تلگرام از کاربران ایرانی / سخن وزیر ارتباطات در پی آن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *