شیشه ای که اصلا نمی شکند!

شیشه ای که اصلا نمی شکند!

در طول سال های اخیر اختراعاات جالبی صورت گرفته است. اما پس از گذشت دوران طلایی اختراعات اکنون همه چیز رو به بهبودی میرود. از این رو، محققان ژاپنی موفق به ساخت شیشه ای شده اند که همچون فولاد مستحکم است و در عین حال شفاف بوده و نور را از خود عبور میدهد.

ساخته شدن چنین شیشه هایی میتواند تحولی بزرگی را در صنایعی که با شیشه ارتباط دارند ایجاد نماید.این محصول شگفت انگیز میتواند در سال های آینده با سرمایه گذاری های بیشتر و تولید انبوه مستقیما وارد ساختمان سازی و خودروسازی شود. شاید بهترین استفاده این محصول در گجت ها باشد. لوازمی که ما هر روزه با آن سر و کار داریم و به شدت از ضعف صفحه نمایش آنها رنج میبریم. با این شیشه های نشکن میتوان از لحاظ محافظت صفحه نمایش گوشی، تبلت، لپتاپ و غیره، آسوده خاطر بود.

گروهی که موفق به به انجام این کار شدند، از محققان دانشگاه صعنی توکیو میباشند. یکی از اعضای این گروه محققان، پروفسور Atsunobu Masuno در رابطه با این دستاورد اعلام کرد: “ما در پنج سال گذشته در پس یافتن راهی برای تجاری سازی شیشه نکشن خود بوده ایم. و اکنون توانسته ایم در این مسیر به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.”

در مورد فرمول اصلی این شیشه نشکن اطلاعاتی موجود نیست. اما بر اساس منبع این خبر، ماده اصلی آن اکسید آلومینیوم است که بعد از ترکیب شده با اکسید سیلیکون باعث میشود که شیشه  استحکامی همانند فولاد دست پیدا کند. در تولید این نوع شیشه مشکلی نیز وجود دارد، که باعث میشود در هنگان اضافه کردن آلومینیوم و غالب گیری شیشه شفافی به وجود نیایید.

ژاپنی ها، برای حل این مشکل تصمیم گرفته اند که از هیچ نوع ظرفی برای قالب گیری استفاده نکنند و با جای آن از فشار گاز در برخورد با هوا استفاده کرده اند.این گروه، در تلاش اند تا با بهبود این نوع شیشه، آن را به تجاری سازی برسانند تا بتوانند جهان را از شیشه های شکسته راحت کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

منبع: gizmodo

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شیشه ای که اصلا نمی شکند!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *