شواهد ناسا مبنی بر وجود آب زیر سطوح منجمد “پلوتون” است

شواهد ناسا نشان داده است سیاره “پلوتون” ممکن است حجم عظیم اقیانوس پنهان شده ای زیر سطوح یخ زده اش داشته باشد. شواهد جدید که دو گزارش در مجله Nature منتشر شده که در آن یک حجم عظیم اقیانوس حاوی آب مانند دیگر دریاهای زمین نشان داده است. و این نشانه پیدایش یک زیستگاه جدید برای زیستن می باشد.

این یافته ها مبنی بر مشاهدات فضاپیمای خطوط جدید افق ناسا می باشد که یک گذر بی سابقه در ارتفاعات کم از سیاره Dwarf و قمرهای آن در سال 2015 داشته است.

12دانشمندان گفته اند این اقیانوس حاوی برفک های آبکی می باشد که حدود 62 مایل عمق داشته و خلاف تصور 93 تا 124 مایل تا زیر پوسته سیاره “پلوتون” نفوذ کرده است.

آب سیال عنصر ضروری برای زیستن است.

دانشمند و محقق پروژه موسسه تکنولوژی نجوم، Richard Binzel، گفته است: “پلوتون با توجه به اقیانوس پوشیده از یخ های بسیار نامزد نخست نبوده است. اما هیچ چیز غیر ممکن نیست.”

به گفته متخصصان، علیرغم آن که پلوتون حدود 40 بار جلوتر از خورشید نسبت به زمین است، حرارت کافی این سیاره ناشی از گرمای رادیواکتیو زمان شکل گیری آن در 4.6 بیلیون سال پیش می باشد که منجر به حفظ و ذخیره آب های سیال گردیده است.

Francic Nimmo، دانشمند نجوم دانشگاه سانتا کروز کالیفرنیا، گفته است: “سیاره پلوتون حاوی سنگ های بسیاری برای تولید گرما و همچنین پوسته های یخ با ضخامت صدها کیلومتری است که عایق خوبی به نظر می رسند. بنابراین، وجود یک اقیانوس زیر سطحی عمیق شگفت انگیز نیست. به خصوص که آب های این اقیانوس حاوی آمونیاک باشد که به مانند ضدیخ عمل می کند.”

دانشمندان بدین منظور یک منطقه غیر معمول قلبمانند تحت عنوان “Sputnik Planitia” نزدیک خط استوای سیاره پلوتون به گستره 621 مایل مورد بررسی و نظارت قرار دادند.

74

و مدل های کامپیوتری حوزه های آبگیر مانند حاوی برفاب ها همراه با ترک خوردگی های روی پوسته سیاره Dwarf را نشان دادند که منجر به کشف اقیانوس های زیر سطحی حاوی یخ در سیاره “پلوتون” گردید. و از علل ترک های موجود روی پوسته سیاره Dwarf می توان به انجماد آهسته اقیانوس اشاره کرد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شواهد ناسا مبنی بر وجود آب زیر سطوح منجمد “پلوتون” است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *