ال جی از جدیدترین تلویزیون های OLED خود رونمایی کرد .

ال جی از جدیدترین تلویزیون های OLED خود رونمایی کرد .

پخش این پیش‌نمایش با راه‌اندازی شبکه آزمایشی SES Ultra HD که محتوای HLG پخش می‌کند همزمان شد.
شرکت ال‌جی الکترونیکس با همکاری پایگاه خبری بی‌بی‌سی و شرکت اپراتور ماهواره‌ای SES میزبانی فناوری پخش شبکه‌ای با محدوده دینامیکی بالا را در نهمین کنفرانس روز صنعت SES در لوکزمبورگ به عهده گرفتند.

محتوای کیفیت بالای HDR از طریق ماهواره پخش شد و در تلوزیون جدید OLED شرکت ال‌جی به نمایش در آمد.در این فناوری انتقال زنده تصاویر HLG (اشعه گامای ترکیبی) بدون نیاز به ارتقای سخت افزاری ماهواره انجام خواهد گرفت. فناوری HLG بازه کنتراست و میزان تولید رنگ را در تلویزیون‌های SDR (دامنه دینامیکی استاندارد) افزایش خواهد داد. انتقال این محتوای HDR بوسیله دو شرکت ال‌جی و بی‌بی‌سی و با استفاده از شبکه ماهواره‌ای SESE ASTRA صورت گرفت.

فناوری HLG توسط بی‌بی‌سی و NHK به منظور انتقال تصاویر HDR با استفاده از سخت افزارهای معمول توسعه داده شده است. این فناوری با بکار گیری یک جریان توزیع دودویی که هم بوسیله دریافت کننده HDR و هم دریافت کننده‌های معمول غیر HDR قابل رمزگشایی است فعالیت می‌کند ،همچنین نیاز به تولید ابرداده نداشته و با زیرساخت‌های پخش موجود سازگار است. در نتیجه شبکه ها به راحتی می‌توانند از محتوای HDR  استفاده کنند.

این فناوری نوآورانه و منعطفHDR HLG  شرکت BBC آن را تبدیل به انتخابی عالی برای پخش محتوای HDR می‌کند. در این حال شبکه آزمایشی جدید  HDR SES به صنایع مربوطه اجازه می‌دهد محتوا و استانداردهای جدید تصاویر را تجربه کنند. با توجه به نمایش آن در تلویزیون OLED ال‌جی ، محتوای HDR HLG واقع گرایانه‌تر ، دارای عمق تصویر و سیاهی بیشتر است. تلویزیون OLED ال‌جی ، بعنوان اولین تلویزیون پنل تخت با کنتراست بی نهایت و بدون نور پس زمینه ، در زمینه نمایش تصاویر HDR بی نظیر عمل می‌کند.

آقای Wayne Park معاون امور اجرایی و رئیس بخش عملیاتی شرکت ال‌جی در اروپا گفت : ” ال‌جی طی دهه‌های متوالی همیشه در زمینه نوآوری در صنعت تلویزیون پیشرو بوده است. ما به پشتیبانی تلاش همکارانمان در زمینه استاندارد کردن فناوری پخش HDR و در دسترس قرار دادن این فناوری پیشرفته در جهان ، متعهد هستیم.”

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پیش فروش ال جی جی 6 در ایران

نظرات در مورد : ال جی از جدیدترین تلویزیون های OLED خود رونمایی کرد .

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *