سگ ها اعمال احمقانه تان را هم به خاطر دارند

با نمایش تحقیقات جدید نشان داده شده است که سگ ها بیشتر از آنچه پیش تر تصور کرده بودید اعمال ما و دیگر حوادثی که حتی در زمان وقوعشان هیچ اهمیت قابل توجهی نداشتند را به خاطر می سپارند. با گزارش این اکتشاف جدید سگ ها هم به فهرست کوتاه جانوران دیگر دارای حافظه اپیزودیک از جمله موش ها، کبوترها و پستانداران اضافه شد. این بدین معناست که حافظه اپیزودیک در برخی جانوران مغایر با “حافظه معنایی” جانوران دیگر است. لازم به ذکر است کارکرد حافظه معنایی بدین گونه است که خاطرات بدون نیاز به خاطرسپاری و یادآوری یک رویداد خاص از یاد برده می شوند.

بنابراین با توجه به تحقیقات می توان گفت در واقع تفاوت بین حافظه اپیزودیک و حافظه معنایی تفاوت بین به خاطر سپردن و دانستن است. بدین خاطر است که افراد (انسان ها) با بهره بری از حافظه اپیزودیک قادر به خاطر سپردن و یادآوری خاطرات در هر زمان که خواهان هستند، می باشند. به این منظور است که اگر فردی از شما سوال کند: “اولین کاری که پس از بیداری در صبح انجام دادید چه بوده است؟” مانند روند مرور ویدیو سریعا به ساعات صبح بازگشته و آن لحظه را در ذهنتان Play می کنید. در حال حاضر، اکتشافات جدید نشان داده است که سگ ها هم از چنین روندی در ذهنشان برخوردار هستند.

مهارت مربوطه معمولا با خودآگاهی گره خورده است. به طوریکه یافته های جالب به ادراک بیش از اندازه سگ ها اشاره دارد. بنابراین می توان گفت حافظه اپیزودیک یک مهارت به شمار می رود که ممکن است برای زندگی خودشان و صاحبانشان حین یادگیری مفید فایده باشد. به طور مثال اگر قصد یاد دادن یک عمل را به سگتان داشته باشید دیگر نیازی به تکرار بیش از اندازه آن عمل را نخواهید داشت. و سگتان با گرفتن پاداش عمل مربوطه را سریعا به خاطر سپرده و انجام می دهد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سگ ها اعمال احمقانه تان را هم به خاطر دارند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *