سهام گوگل 13 درصد افزایش یافته

سهام گوگل 13 درصد افزایش یافته

آنالیست ها انتظار دارند که رئیس امور مالی جدید، راث پورات، راجع به روش های کاهش هزینه جدید توضیح دهد و او همین کار را کرد.
پورات در فراخوانی روز پنجشنبه گفت گوگل قصد دارد بیشتر روی کار اصلی خود یعنی موتور جستجو تمرکز کند و از تمرکزش روی پروژه ای حاشیه ای مانند Google X کم کند. وی تاکید کرد که کار روی این پروژه ها متوقف نخواهند شد بلکه سرمایه گذاری روی آن ها با برنامه ریزی و کارآمد خواهد بود که به آن اولویت بندی میگوید.
پورات اندروید را به عنوان مثال ذکر میکند که چرا کمپانی نمیخواهد کاملا از فعالیت های جانبی اش فاصله بگیرد. سیستم عامل گوشی به عنوان بک پروژه جانبی شروع به کار کرد و الان جزئی از تجارت اصلی کمپانی شده است.
پورات که در ماه مارچ به گوگل پیوست و در ماه می امور را به دست گرفت، قبلا مدیر امور مالی Morgan Stanley بوده است. به عنوان یکی از قدرتمند ترین زنان مجله Wall Street برای سال ها، انتظار میرود که در گوگل هم کارش را به خوبی انجام دهد و مخارج گوگل را مدیریت کند و منظم نگه دارد. سهام های گوگل (GOOGL, Tech30) در روز جمعه 13 درصد افزایش داشته است.
این اولین فراخوانی گوگل بود که پورات آن را برگزار میکرد. او با اعتماد به نفس قابل تحسینی راجع به وضعیت کنونی تجارت گوگل صحبت کرد که در طول چند سال گذشته که مردم بیشتر از کامپیوتر ها از گوشی ها برای اتصال به اینترنت استفاده میکردند، در شرایط سختی قرار گرفته بود.
رئیس امور مالی گوگل گفت :” ما همچنان سعی میکنیم از فاصله میان جستجو با کوشی و کامپیوتر کم کنیم.
با این که افراد بیشتری روی تبلیغات گوگل کلیک میکنند، کسب و کار ها هنوز هم کمتر از قبل بابت تبلغات اینترنتی خرج میکنند. هزینه ای که تبلیغ کنندگان بابت هر کلیک پرداخت میکنند 11 درصد کاهش داشته و این نهمین بار به صورت پی در پی است که با رشد منفی روبرو میشود.
با این که بسیاری از مردم از طریق گوشی هایشان در اینترنت به گشت و گذار میپردازند، اما باز هم احتمال خرید از طریق کامپیوتر ها بیشتر است. در نتیجه آگهی دهندگان ترجیح میدهند برای جذب خریداران احتمالی، روی تبلیغات کامپیوتری هزینه کنند.
دلیل دیگر این است که پلت فرم ویدیوی گوگل یعنی YouTube جایی ست که آگهی دهندگان حتی کمتر تمایل به صرف هزینه دارند زیرا طبق گفته هایشان آنگونه که انتظارش را دارند باعث افزایش فروش نمیشود.
در طول چند ماه گذشته، گوگل، این دو ناحیه را تقویت کرده است. برای این که مردم زودتر تصمیم بگیرند و بیشتر از گوشی هایشان خرید کنند، تبلیغات جستجوی گوشی اطلاعات بیشتری را راجع به محصول در اختیار کاربران میگذارد.
برای مثال، نتیجه های جستجو برای یک دوربین، رده محصولات و قابلیت ها و میزان فروششان را نشان خواهد داد. این پیشرفت زیادی در زمینه تبلیغات گوشی ست که قبلا فقط محدود به یک متن و یک لینک خرید بود.
بزرگترین تغییر در استراتژی جستجوی گوشی گوگل این هفته بود که دکمه خرید را به تبلیغات خود اضافه کرد. این دکمه به کاربران اجازه میدهد وارد سایت خرید شوند و با تنها دو کلیک محصول خود را خریداری کنند. انتقالات با اطلاعات مالی که در اکانت گوگل ثبت شده انجام میگیرند.
مارک بالارد به CNNMoney گفت این کلیک باعث میشود آگاهی دهندگان تمایل بیشتری برای هزینه روی تبلیغات گوشی داشته باشند. جستجو احتمالا بهترین جا برای تبلیغات است زیرا شما با افرادی مواجه هستید که در آن زمان به دنبال یا علاقه مند به آن محصول هستند.
غول جستجوی اینترنتی 6.99 دلار افزایش روی هر سهم را گزارش کرده است. این در حالیست که آنالیست ها 6.70 دلار را پیشبینی کرده بودند. (GOOGL, Tech30) 17.7 میلیارد دلار فروش در سه ماه گذشته به ارمغان آوردند که 13 درصد افزایش داشته و در کل این کمپانی 3.9 میلیارد سود کرده است.

منبع:cnn.com

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سهام گوگل 13 درصد افزایش یافته

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *