زیر پوست سیب

امروزه گوشی های هوشمند یک عضو ضروری در زندگی بیشتر افراد هستند که نبودن آنها بسیار دردسر ساز است. اما واقعا کاربران گوشی ها تا چه حد از قابلیت های تلفن خود استفاده می کنند ؟ همان طور که میدانید یکی از دلایل محبوبیت آیفون سهولت دسترسی به امکانات و استفاده آسان است. با این حال احتمالا میدانید که ios سرشار از نکته ها و ترفندهای جالب است که شاید هیچ وقت به سراغ آن نرفته اید، ترفنده هایی که انجام یک کار را راحت یا امکان تازه ای را به یک سرویس اضافه میکند در این مقاله با 10 ترفند برای استفاده بهتر از آیفون آشنا می شوید.

01 خراشیدگی

آیفون مشکی خراش ها را بیشتر نمایش میدهد همان طور که میدانید آی فون 5 در دو رنگ مشکی و سفید عرضه شد. این دو رنگ ابتدا بسیار دل فریب به نظر میرسد ، اما باید بدانید که پشت آی فون 5 بسیار آسیب پذیر است. این خراش ها در مدل مشکی بیشتر به چشم میخورد. این نقطه ضعف به معنی ضعیف بودن آن نیست بلکه خراش هایی که روی سطح آلومینیومی مدل سفید ایجاد میشود ، بدلیل رنگ سفید کمتر دیده میشود.

iphone5

02 ای میل

اضافه کردن پیوست به ایمیل از آن چیزهایی است که آن جور که باید و شاید در نرم افزار ایمیل آی فون به آن پرداخته نشده و آن قدرها دم دست نیست. برای انجام اینکار باید انگشت خود را چند ثانیه روی بدنه ایمیل نگه دارید تا منوی آن باز شود. سپس انگشت خود را به سمت راست حرکت دهید تا از گزینه select/paste عبور کرده و به گزینه insert photo or video برسید. با انتخاب آن میتوان از بین عکس ها و فایل های ویدئویی خود یکی را برای پیوست انتخاب کنید. برای پیوست کردن متن ها باید گفت که با همان اپ هایی که به وسیله آن ها متون را می نویسید می توانید آنها را ایمیل کنید.

03 حل کردن مشکل دکمه Home

یکی از مشکلات کابران آی فون ماجرای استفاده مکرر از دکمه home است . شاید ندانید اما با تغییر تنظیمات آی فون 5 میتوانید یک دکمه هوم لمسی روی صفحه نمایش گوشی تان داشته باشید. برای این منظور به setting بروید و در قسمت general به قسمت accessibility بروید . حالا در قسمت physical & motor گزینه assisitive Touch را روشن کنید. خب از این به بعد یک دکمه هوم با چندین قابلیت روی صفحه نمایش وجود دارد

بیشتر بخوانید  معرفی 8 راه برای کار نکردن تماس ویدیویی اینستاگرام در آیفون

04 بازگشت سریع به بالای صفحه

بسیاری موقع در صفحات منوهای مختلف ، میخواهید به بالای صفحه بروید. برای اینکار به جای اینکه چندین بار انگشت خود را از پایین به بالا ببرید فقط کافی است سمت راست بالای صفحه را یعنی کنار ساعت را لمس کنید.

iphone5-3

05 نقشه های اپل را فراموش کنید

ساده بگویم نقشه های اپل واقعا بد است. این نقشه پر از اشتباه و بروز رسانی ضعیف ، مدیر عامل ارشد اپل را مجبور به عذرخواهی از کاربرانش کرد. در هر صورت میتوانید با نصب نرم افزار ساده گوگل مپ برای همیشه از نقشه های اپل خداحافظی کنید. سپس بعد از نصب به تنظیماتا آن بروید و در پایین گزینه ای به نام set as default map را بزنید تا به صورت پیش فرض در تمام نرم افزارها جایگزین شود.

iphone5-2

06 تنظیم مجدد

این روش تنظیم مجدد میتواند بسیار خطرناک باشد. پس تا واقعا مجبور به این کار نشدید حتی سراغش هم نروید. زیرا با این کار تمام تنظیمات نرم افزارها ، فایل ها و برنامه های شما پاک شده و به حالت کارخانه باز میگردد. در واقع وقتی از این تنظیم استفاده کنید که میخواهید آن را بفروشید و میخواهید همه چیز از نقطه اول شروع شود. برای اینکار به قسمت جنرال و قسمت تنظیمات بروید و گزینه erase all content and settings را بزنید.

07 دوربین

اپل به شما این امکان را میدهد که در آی فون 5 به جای صفحه لمسی ، با دکمه های صدا که کنار گوشی قرار دارند عکس بگیرید. این قابلیت حتی وقتی از سه دکمه هدست هم استفاده میکنید ، کار میکنند. در نتیجه میتوان از هدست وایرلس نیز به عنوان شاتر دوربین آی فون استفاده کنید. این قابلیت نیاز به هیچ تنظیماتی ندارد.

08 دانلود خودکار

ios6 امکان دانلود اتوماتیک اپ ها را فراهم میکند که این قابلیت در ios7 نیز وجود دارد. این گزینه را میتوانید در iTunes & App Stores در منوی تنظیمات پیدا کنید. با فعال کردن این گزینه اپ ها ، کتاب ها و موزیک های روی آی فون شما به صورت خودکار به روز میشوند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : زیر پوست سیب

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *