زاکربرگ و همسرش با 99 درصد از سهامشان بنیاد خیریه چان را تاسیس کردند

تاسیس بنیاد خیریه چان زاکربرگ

ارزش سهام مارک زاکربرگ و همسرش در فیس‌بوک بیش از 45 میلیارد دلار است، اما این دو تصمیم گرفته اند تا با 99 درصد از سهامشان یک بنیاد خیریه تاسیس کرده در طول حیاتشان برای امور خیریه از آن استفاده کنند.گفتنی است آن ها پس از متولد شدن اولین فرزندشان،مکس،این تصمیم را گرفتند تا موسسه خیریه‌ای بنام چان زاکربرگ تأسیس کنند.این دو که به ترتیب 31 و 30 سال سن دارند،برخلاف سایر ثروتمندان آمریکایی که در سنین کهولت اموال خود را وقف می کنند،در دوران جوانی تصمیمی به این گار گرفته اند.

آموزش افراد در سراسر دنیا، مبارزه با بیماری‌ها و ایجاد تسهیلات برای ارتباط بیشتر مردم جهان با یکدیگر اهدافی هستند که این موسسه دنبال می کند که بعد از عمومی شدن این خبر، طی خبری تکمیلی از سوی مارک زاکربرگ و همسرش منتشر شده است.

گفتنی است ارزش سهام فیس‌بوک اکنون در بازار بیش از 302 میلیارد دلار تخمین خورده است که بیش از 2 میلیارد و 828 میلیون سهم فیس‌بوک میان سهامداران توزیع‌شده و ارزش هر سهم بیش از 107 دلار است.
همچنین آمار <غیررسمی نشان> می‌دهند مارک زاکربرگ به تنهایی 24 درصد از سهام فیس‌بوک را در اختیار دارد.

zuckerbergIN_021215مارک الیوت زاکربرگ که برنامه‌نویس رایانه و مؤسس شبکه اجتماعی بزرگ فیس‌بوک در آمریکا است،در ۱۴ مه ۱۹۸۴ متولد شده است.مارک که یک دانشجوی دانشگاه هاروارد بود، با کمک دانشجویان علوم کامپیوتر فیس بوک را تاسیس کرد و اکنون به عنوان مدیر اجرایی در فیس‌بوک فعالیت می‌کند.
وی در سال ۲۰۱۰ به عنوان شخصیت سال توسط مجلهٔ تایم انتخاب شده است.

مارک همچنین در سال ۲۰۰۸ به عنوان جوانترین میلیاردر که ثروت ۱٬۵ میلیارد دلاری اش را شخصاً کسب کرده توسط مجله فوریس معرفی شد.هم اکنون دارایی‌های وی حدود ۶٬۹ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

منبع : pcworld

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بنیانگذار فیسبوک:آینده ی فیسبوک در گروی فناوری واقعیت مجازی است

نظرات در مورد : زاکربرگ و همسرش با 99 درصد از سهامشان بنیاد خیریه چان را تاسیس کردند

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *