رژیم مدیترانه ای خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

طبق مطالعات، اگر مردم بریتانیا رژیم غذایی شان را به رژیم مدیترانه ای تغییر دهند حدود 12.5 درصد از مرگ و میر قلبی-عروقی در انگلستان کاهش می یابد.

با توجه به تحقیقات جدید، انگلیسی ها با خوردن غذا مطابق با رژیم مدیترانه ای می توانند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی را کاهش دهند.

دانشمندان طی تحقیقی جدید دریافته اند افراد سالمی که خوراکشان طبق رژیم مدیترانه ای است تا 16 درصد کمتر از افرادی که خوراکشان عادی است به بیمای های قلبی-عروقی دچار می شوند.

این مطالعه که در مجله پزشکی BMC منتشر شد، اولین باری بود که به تجزیه و تحلیل این نوع رژیم غذایی پرداخته شد و در نتیجه آن دانشمندان اعلام کردند که انگلیسی ها با تغییر رژیمشان به رژیم مدیترانه ای می توانند تا حدی از حملات قلبی و سکته پیشگیری کنند.

دکتر نیتا فروهی، عضو واحد اپیدمیولوژی شورای تحقیقات پزشکی دانشگاه کمبریج گفت: “اگر مردم انگلستان رژیم غذایی مدیترانه ای بگیرند حدود 12.5 درصد از مرگ و میر قلبی-عروقی پیشگیری کرده اند.”

این رژیم غذایی حاوی میوه جات، سبزیجات، غلات کامل، دانه ها (آجیل) و روغن زیتون بسیار است. همچنان که مقادیر متوسط لبنیات، مرغ و ماهی را پوشش می دهد، مقدار بسیار کمی از گوشت قرمز را شامل می شود.

پژوهشگران اطلاعات حاصل را از آزمایش 23,902 انگلیسی سالم نتیجه گیری کرده اند. داوطلبان حاضر در تحقیق به طور متوسط بین 12 تا 17 سال داشتند که برای آزمایشِ ارتباط میان رژیم مدیترانه ای و مرگ و میر قلبی-عروقی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفتند.

بنابراین پژوهشگران برای داشتن سلامت شما رژیم مدیترانه ای را  حمایت می کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رژیم مدیترانه ای خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *