روش هایی برای افزایش سرعت کامپیوتر شما

روش هایی برای افزایش سرعت کامپیوتر شما

ناامید هستید، که چرا کامپیوتر جدیدی که خریداری کرده اید مانند حلزون حرکت می کند؟ مشکل ایجاد شده ممکن است از مشخصات دستگاه نباشد . برنامه های اضافی نصب شده روی ویندوز توسط تولید کننده ی کامپیوتر می تواند سرعت سیستمتان را کاهش دهد .

روش هایی برای افزایش سرعت کامپیوتر شما
روش هایی برای افزایش سرعت کامپیوتر شما

با استفاده از ابزارهای شخص سوم ، می توان کامپیوتر را از برنامه های حافظه خوار که هرگز از آنها استفاده نخواهید کرد ، اگر شما محافظ ضد برنامه های مخرب را حذف کردید ، مطمئن شوید که جایگزین بهتری را حتما نصب کرده باشید . به هر حال مراقب باشید ، تا ویژگی های مهم سیستم را حفظ کنید .
· بسته های نرم افزاری کامپیوتر
شرکت ها و تولید کنندگان pc ، موافقتنامه هایی را با شرکت های نرم افزاری ایجاد کرده اند که طبق آن ، این شرکت های نرم افزاری نسخه های آزمایشی از نرم افزارهای خود را روی کامپیوتر های جدید نصب می کنند . برای مثال ، بسیاری از بازی های نمونه از این نوع برنامه ها می باشد ؛ که بسیاری از این ها برای استفاده ی محدود ، رایگان هستند و پس از اتمام محدودیت زمانی ، برای استفاده از آنها شما مجبور به خریدشان می شوید .
برای تولیدکنندگان ، این برنامه ها مهمترین منبع دریافت سود در کارخانه شان می باشد . این نسخه های آزمایشی شامل نرم افزار آنتی ویروس ، بازی ها ، و ابزارهایی مانند برنامه های ارسال پیام فوری و ابزارهای مربوط به چند رسانه ای مانند رایت CD ، می باشد . اینگونه برنامه ها به دو روش روی کامپیوتر اثر می گذارند . اول اینکه ، اگر آنها طوری تنظیم شده باشند که هم زمان با روشن شدن کامپیوتر ، شروع به اجرا کنند ، باعث می شوند تا زمان بیشتری طول بکشد تا ویندوز بالا بیاید و کامپیوتر آماده ی کار شود . و دوم اینکه ، اگر آنها در طول عملکرد عادی کامپیوتر اجرا شود ، باعث می شود که حافظه و قدرت پرداش کمتری برای دیگر وظایف کامپیوتر در اختیار قرار بگیرد .

روش های,افزایش ,سرعت کامپیوتر
روش های,افزایش ,سرعت کامپیوتر

· حذف برنامه ها به صورت جداگانه
اگر می خواهید تناه برنامه ای مد نظر خود را پاک کنید ، به ابزارهای اصلی ویندوز برای این کار رجوع کنید . روی دکمه ی start کلیک کرده و به قسمت control panel بروید ، در قسمت search ، گوشه ی سمت راست بالا ، کلمه ی uninstall را تایپ کرده و دستورالعمل های روی صفحه را برای حذف یک برنامه دنبال کنید . این روش وقتی ایده آل خواهد بود که تنها یک برنامه ایجاد مشکل کرده باشد .
· نرم افزار پاکسازی سیستم
برای پاکسازی جامع تر ، از یک برنامه ی شخص سوم طراحی شده ، جهت حذف موارد ناخواسته در کامپیوتر استفاده نمایید . برنامه هایی مانند ” PC Decropifier ” یا ” Revo Uninstaller ” به شما کمک می کند تا برنامه های مورد نظر را حذف کنید . ابزارهایی مانند ” Ccleaner ” ، ” Regseeker ” و ” IObit ” نیز می توانند عناصر باقی مانده در نصب ویندوز را که فایل های پایگاه داده ها برای تمامی برنامه های نصب شده روی کامپیوترتان می باشد ، حذف کنند .
از آنجا که طراحی برنامه های آنتی ویروس به گونه ای است که در برابر روش های استاندار حذف کردن مقاوم می باشند ، ابزارهای شخص سوم برای رهایی از این آنتی ویروس ها بسیار کاربردی می باشند .
· نصب مجدد ویندوز
نصب دوباره ی ویندوز از ابتدا ، تضمین می کند که دیگر هیچ چیز غیر ضروری در کامپیوترتان موجود نباشد . به طور معمول ، تولیدکنندگان ، نرم افزاری را جهت گرفتن backup از کامپیوتر ( که شامل تمام چیزهای اضافی که شما می خواهید از شر آنها خلاص شوید ) در قسمت پنهانی هارد دیسک قرار می دخند که شما باید این مورد را نیز پاک کنید . برای استفاده از این روش ( نصب مجدد ویندوز ) شما باید به یک کپی قانونی و جداگانه از ویندوز بر روی دیسک دسترسی داشته باشید . شما همچنین نیاز به دانلود درایورهایی مربوط به کارت گرافیک و یا کارت شبکه که در ویندوزتان موجود نباشد را دارید . آنها را روی یک CD یا USB بریزید تا بتوانید آنها را بعد از بازیابی سیستم عامل ، دوباره روی ویندوز نصب کنید . بدون آنها شما نمی توانید صفحه نمایش را ببینید و یا برای ارتقا و یا انجام آپدیت های دیگر از اینترنت استفاده کنید .
· ملاحظات
همان طور که اشاره شد یکی از روش ها برای افزایش سرعت PC ، کاهش حجم اجرای هم زمان برنامه ها با راه اندازی سیستم می باشد . این را بدانید که اگر می خواهید این برنامه ها در سیستم تان باقی بماند ولی به هنگام روشن شدن کامپیوترتان به طور اتوماتیک اجرا نشوند ، می توانید به منوی Start رفته و در قسمت run ، کلمه ی ” msconfig  ” را تایپ کرده و از این طریق به طور دستی انتخاب کنید که کدام برنامه ها به هنگام راه اندازی سیستم ، همراه با آن اجرا شوند .
در برخی موارد ، شما یک برنامه را از سیستم پاک می کنید ولی متعلقات آن مانند فولدرها و برخی فایل ها باقی می ماند ، این را بدانید که این بقایا تاثیری روی سیستم تان نمی گذارد و شما می توانید آن ها را هم به صورت دستی پاک کنید و یا به حال خود رها کنید .
این را هم بدانید که بعضی از برنامه ها به ظاهر بلااستفاده می باشند ولی در باطن طوری برنامه ریزی شده اند ، که قابلیت های ضروری برای سیستم شما را دارا می باشند . این برنامه ها معمولا برنامه هایی هستند که برنامه نویس آنها ، همان تولید کنندگان سیستم شما می باشند . پس قبل از پاکسازی اینگونه برنامه ها ، حتما در مورد ان برنامه تحقیقات کافی را انجام دهید .

بیشتر بخوانید  افزایش سرعت اینترنت با ترفند های مفید برای شما

به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنم حتما به مقاله 6 راه برای افزایش سرعت اینترنت هم ینگاه بندارید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : روش هایی برای افزایش سرعت کامپیوتر شما

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مطلب بسیار مفیدی بود من هم قبلا این مشکلات رو داشتم چند تا از پیشنهاداتون رو انجام دادم حالا تو سرعت کامپیوترم فرق کرده