رفع مشکل شارژ نشدن گوشی

برای خیلی از ما پیش آمده که وقتی می خواهیم موبایل خود را شارژ کنیم و آن را به شارژر وصل می کنیم هیچ اتفاقی نمی افتد و این اتفاق خوش آیندی نیست!در این مواقع مشکل از خیلی چیز ها می تواند باشد که ما در ادامه مطلب به آن می پردازیم و به شما کمک می کنیم تا به صورت 100 درصد این مشکل را حل کنید.

در قدم اول اپلیکیشن Download Ampere را از لینک زیر دانلود و نصب کنید.

دانلود Download Ampere

unnamed

این برنامه یک اپلیکیشن و ابزار بسیار کاربردی در این زمینه می باشد به طوری که با وصل کردن شارژر به گوشی به شما می گوید که موبایل شما شارژ می شود یا خیر و بهترین روش شارژ را به شما اعلام میکند.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید اگر اعداد نمایش داده شده روی صفحه بعد از وصل شدن شارژر به رنگ سبز با آبی تغییر کرد به این معناست که موبایل شما به شارژر وصل است و اگر به رنگ دیگری در آمد به رنگ نارنجی یا قرمز تغییر کرد به این معناست که موبایل از انرژی باتری استفاده می کند و در شارژ نیست.این اپلیکیشن را بعد از برسی موارد پایین امتحان کنید.

در مرحله اول اگر شارژر را به پریز برق روی دیوار وصل می کنید امکان این وجود دارد که مشکل اصلی نه از موبایل و نه از شارژر شما باشد و سعی کنید که به کمک سیم اتصال به کامپیوتر وصل شوید و ببینید که آیا موبایل شروع به شارژ شدن می کند یا خیر.

اگر مشکل با تغییر مکان شارژر حل نشد سیم شارژر را تست کنید

tcahpt89tbsoq2yoeiyx

کابل شارژر یکی از بیشترین عوامل شارژ نشدن گوشی هاست و احتمال خراب شدن آن زیاد است پس به تعویض آن با یک کابل سالم اقدام کنید.

اگر مشکل از سیم شارژر نبود آداپتور را تعویض و یا تست کنید

aukey-21-840x598

مانند سیم شارژر آداپتور هم می تواند یکی دیگر از عامل شارژ نشدن گوشی شما باشد پس اقدام به تعویض آن کنید.

موبایل را خاموش کنید

اگر شما سعی به شارژ گوشی در هنگام بازی کردن هستید امکان این وجود دارد که انرژی مصرفی بازی بیشتر از شارژ موبایل باشد و در نتیجه شما احساس می کنید که موبایل شارژ نمی شود پس موبایل خود را خاموش کنید.

مشکل پورت شارژر

iphone5chargingportاگر بعد از انجام دادن موارد بالا نتیجه ای مشاهده نکردید موبایل خود را خاموش کنید و باتری و سیم کارت خود را نیز در باورید و با یک جسم نازک مسیر پورت شارژر را تمیز کنید.یا این که می توانید به وسیله باد سرد ( نه سشوار چون موبایل آب میشه ! ) مسیر را از هر گونه آشغال پاک کنید. (این مرحله باید با دقت بالا انجام شود تا باعث آسیب رساندن به موبایل نشوید)

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رفع مشکل شارژ نشدن گوشی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *